Възстановяването на Фелипе Маса продължава по план. Бразилецът вече е в съзнание, не е на командно дишане и е адекватен. И докато на този етап никой не се наема да прави прогнози за неговото бъдеще, то спекулациите около второто пилотско място на Ferrari вече се вихрят с пълна сила.
Естествено, най-много внимание заслужи седемкратният световен шампион Михаел Шумахер, който в момента изпълнява функциите на съветник във Ferrari. През 2007 и 2008 г. видяхме, че Пилето определено не е загубил форма и поне в рамките на тестовите сесии може да поддържа с лекота темпото на своите колеги. Неговият дългогодишен мениджър Вили Вебер обаче бе твърде скептичен относно евентуалната възможност Шумахер да замести Маса до края на сезона. Бившият световен шампион обаче все още не се е изказал официално по въпроса. И все пак, вероятността Михаел отново да застане зад волана е прекалено малка, за коментираме като сериозна тази хипотеза.
Друг един световен шампион също е спряган за заместник на контузения Фелипе. Естествено, става дума за пилотът на Renault Фернандо Алонсо. Отдавна се говори, че испанецът е подписал петгодишен договор с Ferrari, който ще стане публично достояние на „Монца“ през септември. Защо да не се присъедини по-рано към Скудерията, след като му се отваря толкова добър шанс? Защото на първо място контрактът с Renault едва ли му позволява подобни действия и на второ – защото Флавио Бриаторе по всяка вероятност ще освободи Нелсиньо Пикет в близко бъдеще. Негов заместник ще бъде тестовият пилот на отбора Ромен Грожан, който в момента кара в GP2 сериите, но Флавио едва ли ще се съгласи да търси втори състезател, който да поеме овакантеното от Фернандо Алонсо място.
Хипотезата за Фернандо Алонсо също изглежда малко вероятна, но нека обърнем внимание на един твърде интересен факт около отбора на Renault. Заради инцидента с гумата на испанеца на "Хунгароринг" френският тим бе наказан да не участва в предстоящата Гран при на Европа. Представете си каква ще бъде посещаемостта на пистата във Валенсия, ако местният любимец не е на стартовата решетка. Бърни Екълстоун много добре знае интересите си и със сигурност би дал мило и драго Фернандо Алонсо да кара за Ferrari около средиземноморското пристанище. От тази гледна точка изглежда много вероятно испанецът да се присъедини към Скудерията само за този старт, естествено, при положение че обжалването на Renault не бъде уважено.
Още едно име – Себастиен Бурде. Уволненият от Toro Rosso пилот в момента е свободен агент, а негов мениджър е Никола Тод, синът на Жан Тод. Както знаете, Фелипе Маса също ползва неговите услуги, така че една такава хипотеза, колкото и малко вероятна да изглежда, не е напълно лишена от смисъл. Още повече че Бурде се нуждае отчаяно от поле за изява във Формула 1, на което да докаже, че неслучайно има четири титли зад Океана.
Ролята на мениджърите може наистина да бъде много важна при предстоящото търсене на заместник за Маса, тъй като Вили Вебер вероятно ще натиска неговият пилот Нико Розберг да се присъедини към Скудерията. Нико нееднократно е заявявал, че ако Williams не вдигнат оборотите, той ще бъде принуден да търси нов отбор, в който да може да разгърне напълно потенциала си. Междувременно световният шампион от 1997 г. Жак Вилньов също не крие мераците си да се върне във Формула 1, но за него е много по-вероятно това да се случи посредством някой от трите нови отбора, които ще се появят на стартовата решетка догодина.
Обсъждайки вероятните заместници на Фелипе Маса обаче сякаш забравяме факта, че Ferrari разполага с двама прекрасни тестови пилоти. Лука Бадоер е много ценен в Скудерията заради уменията си да развива автомобила, а Марк Жене демонстрира по блестящ начин преди месец, че е във форма, след като спечели „24-те часа на Льо Ман“ с екипа на Peugeot. Така че на този етап именно тези двама пилоти са с най-голям шанс.
А какво мисли президентът на Ferrari Лука ди Монтедземоло по този въпрос. „Ще решим, когато му дойде времето“, коментира италианецът типично в стила на един бивш премиер на България.
габровец
На мен лично много ми допада идеята Шумахер да кара до края на сезона.Така поне донякъде може да разберем кой е по-добър пилот-той или Кими.Какво по-хубаво от това...