Шведският автомобилен гигант Volvo възнамерява през 2021 година да достигне ниво 5
Автономното шофиране е предизвикателство за много, но не за всички играчи в автомобилната индустрия. За някои това означава дори най-голямата стъпка в развитието при прехода от двигател с вътрешно горене към електромобил.
Шведският автомобилен гигант Volvo възнамерява през 2021 година да достигне ниво 5 на пазарни изисквания с напълно автономни автомобили. Необходимо е да се извърши още много работа по разработването, най-вече при обучението на компютърните системи във всекидневния трафик.
Две семейства в Гьотеборг, родният град на Volvo, сега разполагат с прототип XC90. Към цялостното оборудване с всички налични системи за подпомагане, автомобилите Volvo са оборудвани с голям брой камери и сензори, които наблюдават и записват както поведението на водача при всички ситуации на движение, така и около автомобила.
Компютърният мозък на бъдещите автомобили може да бъде обучен със събраните данни и да предвижда и да реагира на различни ситуации в трафика.
До 2021ще бъдат тествани още 100 автомобила. Освен това Volvo планира да подменя прототипите на тестовите клиенти стъпка по стъпка с автомобилите с нови асистенти на водача. Автомобилите ще се движат винаги в точно дефинирани контролируеми зони.
Изследването на Mazda: повечето хора искат сами да управляват
За разлика от Volvo, Mazda беше много потайна по отношение на бъдещото автономно шофиране. Както при разработването и изграждането на задвижващи блокове, където, например, Mazda не е следвала тенденцията на бранша към Downsizing-Benzinern с компресор, японският производител се мери със своя аршин.
Резултатът е налице, проучване, което Mazda публикува. Производителят е възложил на Института за пазарни проучвания да интервюира повече от 11 000 възрастни в 11 европейски държави за тяхното становище относно автономните автомобили.
Две трети от участниците в проучването ще продължават да предпочитат възможността за автономно шофиране, ако технологията прави възможни автономните системи. 71% е делът на поддръжниците на волана в Германия, Австрия и Полша, само в Италия делът пада под 60%.
Изследователите също така искат да знаят, дали делът за готовност за автономни автомобили при по-младите хора не е по-голям. Само една трета - 33% от интервюираните на възраст между 18 и 24 години предпочитат автомобили без волан и педали, делът на 25-34-годишните е 36%, а 35-44-годишните 34%.
Според проучването на Mazda най-вече в Англия и Италия хората имат много специално отношение към шофирането. И в двете страни 9% от анкетираните предпочитат автономното шофиране за секс. Най-вече 12% от жените смятат, че работата зад волана е по-приятна, отколкото мъжете само 6%.