Само 5,6 секунди разделяха пилота на BP-Ford Маркус Грьонхолм и представителя на OMV Kronos Citroen Франсоа Дювал преди последния етап на рали „Германия“. Предимството бе за опитния финландец, но напрежението му изигра лоша шега в самия край на състезанието. Грьонхолм се завъртя във финалната отсечка и от второ се свлече на четвърто място.
Двамата пилоти изнесоха истинско представление в неделния ден на рали „Германия“. Тъй като първото място бе решено в полза на Себастиен Льоб още в събота сутрин, фокусът на надпреварата се измести към Грьонхолм и Дювал. Белгиецът спечели финалните пет отсечки и успя да се добере до престижната втора позиция, но дали това щеше да се случи без активното съдействие на Маркус? По време на последния етап 39-годишният финландец се завъртя, изгуби цели 80 секунди в битката с Дювал и дори остана извън подиума, тъй като бе изпреварен и от своя съотборник Мико Хирвонен.„Казаха ни, че близо до пътя има крава“, разказва Грьонхолм след финала. „Маршалите ни предупредиха и аз без никакви проблеми я заобиколих, но загубих концентрация. Сякаш въобще не слушах записките на Тимо (Раутиайнен) и 100 метра по-нататък колата се поднесе сериозно в един ляв завой. Задната дясна част на Focus RS WRC 07 се удари в стената и се завъртяхме. Все пак успях да завърша етапа, но ни се наложи да ремонтираме окачването, за да достигна до финала“
„Разочарованието е голямо, но все пак съм доволен от факта, че новият ни автомобил се представи добре в първото си асфалтово рали. Бяхме по близо до Себастиен Льоб в сравнение с предишните състезания на тази настилка, което ни кара да се чувстваме сигурни за оставащите до края на сезона три старта на асфалт. В момента трябва да се фокусираме единствено върху рали „Нова Зеландия“, където трябва да се опазя от грешки“, допълва водачът в шампионата на пилотите.
Рали „Нова Зеландия“ е след по-малко от две седмици (31 август – 2 септември). Грьонхолм ще атакува единствено първото място, тъй като макадамовите отсечки са значително по-подходящи за неговия стил на каране, а и съответни на характеристиките на новия Focus RS WRC 07.
Десет кръга след началото на сезона Маркус има аванс от 8 точки спрямо трикратния световен шампион Себастиен Льоб. До финала остават шест кръга.