Флагманът ще се поклони, за да направи място за изцяло новата гама от електромобили
Баварската компания BMW потвърди, че производството на нейния хибриден спортен автомобил i8 ще приключи следващия месец, близо шест години след лансирането на пазара.
Заводът на компанията в Лайпциг в Германия ще спре производството на конкурента Porsche 911 в средата на април, след решение за фокусиране на дейностите си върху разработването на нова гама електрически модели, включително компактния SUV iX3, седана i4 и флагмана iNext SUV. Нов електрически спортен автомобил, базиран на миналогодишния концепт Vision M Next, се очаква да се прояви през следващите пет години.
Първият модел, който се присъедини към подмарката i на BMW, събра над 20 000 продажби в световен мащаб, тъй като за пръв път започна да се продава под формата на coupé през 2014 г., преди да бъде направен фейслифт през 2018 г. - по това време откритият топ модел – роудстърът i8 беше добавен към гамата.
Първоначално представен като концепт с турбодизел по време на автомобилното изложение във Франкфурт през 2009 г., i8 беше пуснат в продажба през 2014 г. като високоефективен флагман на тогавашната нова гама на електрифицирани автомобили на BMW, позициониран над електрическия хечбек i3.
В своите шест години на пазара i8 действа като фигура за нарастващата гама от хибридни модели на BMW, както и пионерни процеси на използване на карбон, който впоследствие е интегриран в части от други, по-конвенционални модели на BMW, включително структурата Carbon Core на каросерията на последната Серия 7.
Автомобилът със средно разположен двигател и конфигурация 2 + 2 се продава само с една възможност за задвижване през целия си производствен цикъл: 1,5-литров трицилиндров бензинов турбо двигател, в комбинация с електромотор с малка. Данните за динамичните характеристики остават до голяма степен непроменени, въпреки че актуализацията през 2018 г. увеличи мощността от 357 к.с. до 369 к.с.
В официално изявление BMW заяви, че i8 ще престане да бъде произвеждан след края на лимитирания модел Ultimate Sophisto Edition с 200 екземпляра.
Точните данни за производството все още не са обявени, въпреки че немският автомобилен производител потвърди, че 20-хилядният автомобил i8 бе сглобен през декември 2019 г. като част от серията Ultimate Sophisto Edition. Това го поставя много по-напред от предишните спортни автомобили на BMW по отношение на обемите; производството на М1, представен през 1978 г., достигна 399 бройки, докато производството на Z8, чийто дебют бе през през 2000 г., е ограничено до 5000 бройки.
Шефовете на научните изследвания и разработки на BMW миналата година потвърдиха, че взимат решения за бъдещето на i8 и че той може да се прероди като електрически конкурент на второто поколение на Tesla Roadster и Audi R8 e-tron.
Малко се знае за задвижването или дизайна на модела от следващото поколение, но източниците предполагат, че той ще бъде разработен с помощта на стратегията 'race to road' която има за цел да осигури осезаема връзка между участието на BMW в едноместните състезания на Формула E и неговото подразделение i.
Дилърите на BMW вече започнаха да предлагат i8 на значително по-ниски цени в периода до неговото оттегляне. Някои предлагат варианта с твърд покрив за 93 115 британски лири (106 500 евро), което представлява отстъпка от близо 20 000 британски лири при неговата 115 105 паунда (131 600 евро) базова цена.