Prodrive няма да участва във Формула 1 и през 2009 година. Причина за решението на Дейвид Ричардс е съпротивата срещу въвеждането на клиентските шасита.
Базираната в Банбъри компания постигна споразумение с McLaren Mercedes за доставката на шасита и двигатели през 2008 година, но оттегли заявката си, след като Williams проблематизира статута на т. нар. клиентски автомобили в началото на октомври миналия сезон.Първоначално Ричардс изрази надежда, че Prodrive само ще отложи появата на стартовата решетка за 2009 година. Проблемите около новото споразумение „Конкорд“ и твърдата позиция на Williams обаче са сериозна пречка, която по всяка вероятност ще сложи точка на проекта Prodrive F1 или ще го отложи за неопределено време.
„Новото споразумение „Конкорд“ сочи категорично, че всеки отбор на стартовата решетка трябва да бъде конструктор, а изискванията относно евентуална нова заявка са ужасяващи“, сподели Ричардс на Autosport International Show, цитиран от autosport.com. „Засега изчаквам. В момента не мога да направя нищо. Това, което зависеше от мен, го изпълних. Дадох всичко от себе си, но сега мога само да наблюдавам развитието на случая.“
Новото споразумение „Конкорд“, което предстои да бъде подписано в близко бъдеще, гласи, че всеки отбор е длъжен да произвежда сам шасито, с което се състезава във Формула 1. Super Aguri и Toro Rosso, които използват болидите на братските Honda и Red Bull, ще получат две години гратисен период. Това означава, че Prodrive няма шанс да се появи на стартовата решетка, тъй като планирането на компанията не включва конструирането на нов уникален автомобил. „Бях пределно ясен от самото начало. Още на първия ден, когато информацията стана публична, казах каква ще бъде нашата стратегия“, споделя Ричардс, коментирайки позицията на отбора относно клиентските шасита. „Единствената причина, поради която ние решихме да се включим, е промяната в правилата. Сега, когато регулациите отново са коригирани, трябва да преразгледаме случая. Знам, че утре (днес) ще се състои среща (между отборите и ФИА), на която ще се обсъждат тези проблеми, за да бъде всичко ясно преди началото на сезона. Това значи, че единственото, което можем да направим, е да изчакаме.“
Ричардс смята, че позицията на отборите срещу клиентските автомобили не е в полза на спорта. „Мисля си, че това е лудост. Решението се взима от големи организации, които имат неограничени ресурси. Това със сигурност не е в интерес на спорта. Такова несъответствие между отборите в челото и дъното на стартовата решетка не е полезно за развитието на надпреварата. В допълнение изискванията за новите заявки стават напълно непостижими. Вярвам, че идеите, които ФИА споделяше преди две години, и в частност концепцията за клиентските шасита, е най-позитивният сценарий относно бъдещето на Формула 1. Подобна промяна щеше да даде възможност на Prodrive да бъде конкурентен отбор още от самия старт на програмата. Щяхме да дадем път на млади пилоти, щяхме просто да бъдем по-свежи, по-целеустремени – това, което публиката иска. На феновете не им е нужно това статукво, което е налице всяка една година, не им е нужно постоянното присъствие на едни и същи лица.“
Ричардс допълва, че не е обезсърчен заради удара, който получиха амбициите му във Формула 1. 55-годишният ръководител на Prodrive споделя, че отново ще насочи усилията си към програмата на Subaru в Световния рали шампионат и към партньорството с Aston Martin. „Има хиляди други неща, към които да се фокусираме. Случва се за момент да изгубиш правия път, виждали сме го и преди. Не са малко хората, които след като напуснат Формула 1, губят предишния си ентусиазъм. Аз обаче обещавам, че ще дам цялата си енергия, за да помогна на Subaru WRC да се върне там, където му е мястото, и да си сътруднича с Aston Martin.“
На въпроса дали Prodrive има дългосрочни планове относно Формула 1, Ричардс отговаря: „Наистина вярвам, че един ден Prodrive ще бъде там. Няма съмнение, ако зависеше от мен, щяхме да сме на стартовата решетка.“