Недостигът на полупроводници принуди компанията Toyota да намали производството с 40%
Недостигът на микросхеми, който се отразява негативно на световното производство на автомобили, може да продължи през 2022 г. и дори през 2023 г., каза Ола Калениус, председател на борда на Daimler AG и шеф на Mercedes-Benz. Според Калениус, коронавирусът е стрес тест за индустрията, която се нуждае от задълбочен анализ на своите вериги за доставки.
Недостигът доведе до спиране в Малайзия и „ще засегне значително производството и продажбите през третото тримесечие“, каза Ола Келениус на международното автомобилно изложение в Мюнхен (цитиран от Би Би Си). „Производителите на чипове казват, че това ще продължи до 2022 г., а след това ситуацията постепенно ще се подобри“, добави той. Това означава, че дефицитът може да продължи до 2023 г., но „не на същото сериозно ниво, както през последните няколко месеца“, подчерта Калениус.
Недостигът на полупроводници принуди водещия световен автомобилен производител Toyota да намали производството с 40% и да затвори 14 фабрики в Япония. General Motors обяви спирането на осем производствени мощности в Северна Америка за поне две седмици. Същият период беше определен във Ford, където служители на две предприятия останаха без работа.