Германската компания обяви почти 60 на сто спад в приходите и значително коригира очакванията си за годишната печалба.
Германският производител на луксозни автомобили BMW, който допреди броени месеци бе сочен като пример за процъфтяващ бизнес, също започна да усеща ударите на острата криза, обхванала сектора. В последния ден на юли базираната в Мюнхен компания отчете рязък спад в приходите за второто тримесечие и предупреди акционерите си, че годишната печалба ще е доста под предварителните очаквания.BMW предвижда годишният марж на печалбата да е "поне 4 на сто" преди данъчно облагане - в сравнение с 6.9 на сто за 2007. Ако тези очаквания се сбъднат, печалбата на компанията преди данъците ще е 2.3 млрд. евро. В предварителните разчети за 2008 се прогнозираше печалба, надхвърляща дори миналогодишния рекорд (3.78 млрд. евро).
Логично това съобщение доведе до осезаем спад в цените на акциите на BMW на Франкфурската борса - 6 на сто само за следобеда след публикуването на отчета. Главният изпълнителен директор на компанията Норберт Райтхофер предупреди, че спадът в приходите и маржа на печалбата съвсем не е мимолетен. "Предполагаме, че и 2009 ще е трудна година за нас, пълна с предизвикателства", коментира той.
Отчетът на BMW за второто тримесечие на 2008 сочи 58.3% спад в приходите, дължащ се преди всичко на кредитната криза в САЩ и слабия долар.