В Германия ще струва 80 000 евро, 3700 клиенти от Норвегия вече поръчаха модела
Audi стартира конкуренцията и надпреварата с Tesla, като с E-Tron Quattro ще пусне на пазара през август 2018 първият чисто електрически модел. Този E-SUV във формат на Audi Q5 представлява началото на цяла серия E-Tron. Премиерата ще бъде отбелязана през лятото в Брюксел.
Нашите ловци на прототипи успяха да уловят в обектива си първи Audi E-Tron Quattro. Прототипът се базира изцяло на представената студия на IAA през 2015. Моделът с четири врати стъпва с тесни, почти като цепнатини фарове и маска "радиатор", която съответства на актуалната форма на решетката на Audi. Въпреки това радиаторната решетка коренно ще се различава от моделите с двигатели с вътрешно горене, особено след като двигателят се нуждае от по-малко охлаждащ въздух.
Audi E-Tron Quattro с леки ретуши в сравнение със студията
Докато студията няма никакви външни огледала, в серийната версия инженерите ще трябва да монтират тесни огледала в триъгълника на предното стъкло. Страничния изглед на автомобила с четири врати грабва погледа с почти хоризонталната линия на долните прозорци, както и силно издадените арки на калниците и вдлъбнатините в долните части на вратите. В края на леко наклонената линия на покрива се е разположил спойлерът, разбира се, на покрива на E-Tron Quattro няма да липсва и покривният рейлинг.
Задната част се представя с тесни светлини, които достигат до капака. В сравнение със студията полето на регистрационния номер е по-малко изразено.
Audi E-Tron Quattro тежи над 2 тона
E-Tron Quattro в Германия ще струва 80 000 евро, а 3700 клиенти от Норвегия вече поръчаха модела
Предполага се, че серийният модел ще тежи над два тона и ще има размерите на концептуалния автомобил, които са съответно: дължина 4,88 м, широчина 1,93 м и височина 1,54 м с разстояние между осите 2,91 метра. Обемът на багажника варира от 615 до 1725 литра.
E-Tron Quattro, който се базира на преработена версия на модулната платформа (MLB), със сигурност ще носи на покрива тънкослойни слънчеви панели, които Audi разработва в момента с китайските специалисти за соларни клетки - Hanergy. Соларните клетки имат над 25% ефективност и са особено тънки и гъвкави. Освен това те работят добре дори при слаба светлина и при високи температури. Соларните клетки се произвеждат от Alta Devices в Калифорния. Добитото електричество е предназначено да тече в електрическата мрежа и може да захранва например климатичната система или отоплението на седалките. Предвижда се слънчевата енергия да зарежда директно дори тяговата батерия.
Колко струва Audi E-Tron Quattro
Студията се задвижва от три електромотора, като един електродвигател отговаря за предния мост, а двата за задния. Заедно те генерират мощност от 435 к.с., а в режим на ускоряване 503 к.с. Спринтът до 100 км/ч трябва да бъде за 4,6 секунди; максималната скорост е ограничена до 210 км/ч. За складиране на енергията служи литиево-йонна батерия с 95 кВтч. Диапазонът на пробега е 500 километра. Audi E-Tron Quattro е базиран на MLB (модулна конструкция) на концерна VW и позволява нисък център на тежестта. Батерията е закрепена към пода под купето.
Норвежките клиенти могат вече да правят заявки за модела срещу авансово плащане от 2154 евро. Общо 3700 клиенти от Норвегия вече се възползваха и поръчаха модела. E-Tron Quattro ще стартира в Германия на цена от 80 000 евро. С E-Tron Quattro Sportback, който се очаква през 2019, Audi ще допълни серията с още един изцяло електрически модел.