Очакваме агресивен външен вид, както и разработки от “горещия” хеч Ford Fiesta ST
От края на миналата година моделът Ford Puma може да бъде закупен официално в Европа, а по-късно продажбите ще започнат в Австралия и Нова Зеландия. Но вече търсенето на Стария континент е ясно, кросоувърът получава много добър прием. За първото тримесечие на 2020 г. автомобилният производител продаде 18 713 автомобила. Puma изпревари EcoSport (18 472 броя). И това не са всички модификации на Puma, излезли на пазара. С наближаване на есента ще дебютира „горещата “ топ версия Puma ST, чието изображение специалистите от Ford публикуваха в мрежата. Очакваме агресивен външен вид, както и джанти и технически разработки от “горещия” хеч Ford Fiesta ST. Вярно е, няма да има нито задвижване на всички колела, нито модификация с два педала.
Купувачите в Англия, който е най-важният пазар за европейския Ford, ще бъдат сред първите, които ще получат скоростна Puma. Предполага се, че цените за версията ST ще бъдат от 28 хил. паунда . Сравнете с 29 495 паунда за дизеловия Focus ST.
Според неофициална информация Puma ST, подобен по дизайн на линията ST (на снимката), ще може да ускори до 100 км/ч за 6,5–6,7 сек при максимална скорост 225–230 км/ч. Но всичко това изглежда бледно на фона на факта, че те могат да предложат задвижване на всички колела Hyundai Kona N и Volkswagen T-Roc R с двигатели съответно с мощност 250-275 и 300 к.с.
Най-вероятно Puma ST ще получи трицилиндров турбо двигател с комбинирано впръскване и система за дезактивиране на един цилиндър. При Fiesta агрегатът генерира 200 к.с. и 290 Нм, но за кросоувъра е възможно мощността да бъде увеличена, за да се компенсира разликата в масата на автомобила. Шестстепенната механична трансмисия ще предава въртящия момент към предната ос.
От обичайната Puma също ще се отличава с пренастроен софтуер на електрическото кормилно управление, калибровките на пружините и по-големите предни спирачки. Срещу доплащане ще бъде на разположение самозаключващ се диференциал.