Ще бъде по-мощен, по-лек, по-икономичен и по-атрактивен
Първи път за проекта, условно наречен City-G, разказаха добре информирани източници през миналата година. Тогава ставаше дума , че новият автомобил ще бъде построен на платформата JC1, която Daimler и Renault-Nissan имат намерение да създадат съвместно. И ето, че стана известно: луксозният модел с вътрешно кодово обозначение x247 и предполагаем модел GLB ще бъде проектиран на платформата MFA 2. Вече я разработват в компанията. Това е второто поколение на платформата с предно предаване MFA. Може да се предполага , че по-късно ще видим върху нея и новите леки автомобили Mercedes-Benz А, B, CLA и GLA. Ако ръководството на Mercedes одобри роудстъра SLA, то и той напълно може да се окаже в тази компания.
Всъдеходът от следващо поколение Gelanwagen, както се предполага, ще бъде по-мощен, по-лек, по-икономичен и по-атрактивен. Новият компактен модел ще заимства чисто визуални ефекти от G-класата – леко ръбатите форми и простотата на линиите. Но това е вярно, но не съвсем. Тук не става дума за наследник, а за напълно нов модел, твърдят автори на проекта.
Първоначално конструкторите мислели да разработят GLB в два варианта: къс вариантт (да бъде пряк конкурент на Land Rover) и удължена, седемместна версия. Сега авторите на проекта са анализирали потенциалното търсене и са по-склонни само към едно предложение с три реда седалки. Ако по-рано се считаше, че City-G ще бъде по-малък от GLA (който сега е дълъг 4,4 м), но сега е по-вероятно е новият автомобил да бъде малко по-дълъг. Нишата за GLB ще освободи кросоувърът GLK. Той е дълъг точно 4,54 м. При следващото си поколение трябва да порасне на големина.
Известно е, че кросоувърът GLK е построен на платформата на C-класата (MRA). Актуалният всъдеход е в производство от 2008 г, а новият трябва да се появи през 2015–2016 г.
Според неофициални данни в базовото си изпълнение GLB ще бъде чисто градски автомобил с предно предаване. Само срещу доплащане ще може да получите версия с двойно задвижване.