Говори се, че световният дебют на модернизирания модел ще се състои през есента в Париж
В Германия по време на пътни тестове беше заснет прототипът на обновения кросоувър Kia Sportage. Пред нас е версията на GT-Line, която изпитателите са оставили без камуфлаж. Видно е, че моделът с пет врати има променени радиаторна решетка, предна и задна броня, нов рисунък на фаровете, светодиодни фарове за мъгла и задните светлини, както и 19-цолови джанти. Но за разлика от обновения Tucson със същата платформа, Sportage ще запази интериора почти недокоснат. Това не е проблем , защото и сега вътрешното пространство на компактния модел на Киа и сега изглежда достойно. По-важното е, че производителят предвижда сериозна модернизация в техническата част на Sportage.
Говори се, че световният дебют на модернизирания Sportage ще се състои на автомобилното изложение в Париж през октомври 2018 г., а продажбите ще започнат през първото тримесечие на 2019 г. Но за цените не се говори нищо.
Актуализираният кросоувър ще има подобрена мултимедийна система и платформа за безжично зареждане на смартфона. В списъка на оборудването се очаква адаптивен круиз контрол и камера за кръгово наблюдение .
Sportage след фейслифта ще се превърне в мек хибрид. Моделът ще бъде оборудван със система EcoDynamics +: съвместно с дизелов двигател ще работи стартер-генератор с ремъчна предавка, задвижван от 48-волтова литиево-йонна батерия. Известно е, че капацитетът на задвижващата батерия е 0,46 kWh, а пиковата мощност на стартовия генератор е 10 kW (13,6 к.с.). Освен това ще има функция старт/стоп. Между другото, Hyundai Tucson няма подобна задвижваща система в своите активи.
Сегашният Kia Sportage е много популярен автомобил. Той е на пазара от пролетта на 2016 г. и от тогава повече от 1 милион автомобила са продадени в света. Основният пазар за модела е Европа (131 783 автомобила през 2017), следва САЩ (72 824 единици).
Най-вероятно дизелово-електрическата система на Sportage ще работи на основата на четирицилиндровия турбо двигател 1,6 CRDi (със 115 к.с. или 133 к.с.), който ще смени агрегата 1,7 CRDi (115 к.с. или 141 к.с.). От гамата отпада и двулитровият турбодизел със 136 к.с., както се случи и с Tucson. Останалата част от двигателната гама ще остане същата - ще включва атмосферен 1,6 GDi (132 к.с.), турбо моторите 1,6 T-GDi (177 к.с.) и 2,0 CRDi (185 к.с.). Клиентите, както и преди, ще имат на разположение версии с предно предаване или със задвижване на всички колела, с механична, автоматична или роботизирана скоростна кутия.