Най-добри резултати в класа за уязвимите участници в пътното движение
Новият кросоувър Lexus UX постигна максималния 5-звезден рейтинг за безопасност в последните резултати от тестовете на Euro NCAP 2019 г.
Освен че притежава дързък дизайн със стил, който не може да бъде сбъркан, новият UX е един от най-безопасните автомобили за шофьора и пътниците в своята категория (оценен с 96% по отношение на защита за възрастни пътници и с 85% за деца), постигайки една от най-високите оценки изобщо в новия по-строг тестов режим за 2019 г., както и най-добрата в класа си за защита на пешеходците и велосипедистите посредством системата за Автоматично аварийно спиране (резултат от 82% за защита на най-уязвимите участници в движението).
Освен че използва най-новата версия на Lexus Safety System+, усъвършенстваният пакет от технологии за активна безопасност на марката, новият кросоувър на Lexus може да се похвали и с изключителни характеристики за пасивна безопасност благодарение на изключително здравата платформа Global Architecture-C и осем въздушни възглавници, които са част от стандартното оборудване.
Това второ поколение на Lexus Safety System + включва няколко нови функции, които помагат за предотвратяване на катастрофи или смекчаване на последиците от тях. Те включват разпознаване на велосипедисти през деня, както и на пешеходци през нощта като част от подобрената система Pre-Collision (PCS). Динамичният круиз контрол с радар (DRCC) и Системата за следване на пътната лента (LTA )осигуряват ниво 2 на автономно управление по SAE, следвайки целта да намалят действията на водача, но оставяйки му възможност за пълен контрол.
Системата Lexus Safety System+ вече е налична при 99% от моделите на Lexus, продавани в Европа, в съответствие с ангажимента на марката за интеграция на най-съвременните технологии за безопасност не само за моделите с най-високо оборудване, а в унисон и с достъпността до цялата моделна гама на Lexus.
Най-новата система включва:
- Система Pre-Collision, сега с разпознаване на пешеходци през нощта и на велосипедисти
през деня;
- Динамичен круиз контрол с радар;
- Асистент за разпознаване на пътните знаци;
- Асистент за следване на пътната лента;
- Автоматични дълги светлини.
Система Pre-Collision
Системата Pre-Collision при новия UX вече може да разпознава пешеходци и в условия на слаба светлина, както и на велосипеди през деня. За да бъде постигнато това, чувствителността на камерата и динамичният обхват са подобрени, за да съдействат за намаляване на инцидентите на тъмно – когато например пешеходец пред идващ в насрещното автомобил е труден за виждане заради фаровете отсреща. Нещо повече, ъгълът за разпознаване на радара е увеличен, като по този начин вече могат да бъдат разпознавани велосипеди. Ако системата отчете, че рискът от катастрофа е голям, спирачките се активират автоматично, за да помогнат за предотвратяване на удар или за намаляване на щетите при удар.
Динамичен круиз контрол с радар
Системата използва радарен сензор и камера за откриване на превозното средство отпред, както и спира и осигурява контрол за поддържане на подходяща дистанция. Ако превозното средство отпред спре, динамичният круиз контрол с радар ще спре UX. Когато автомобилът отново потегли, UX също ще потегли и ще продължи след като бъде управляван от водача. Тази система намалява натоварването върху водача в ситуации, изискващи често потегляне и спиране.
Асистент за разпознаване на пътни знаци
Асистентът за разпознаване на пътните знаци при новия UX разпознава пътни знаци и дава информация за тях посредством мултиинформационния дисплей. Когато бъде свързана с Динамичния круиз контрол с радар за всякаква скорост, скоростта на автомобила може да бъде адаптирана само с натискане на бутон в съответствие с ограничението на скоростта, разпозната от Системата за разпознаване на пътните знаци. Асистентът за разпознаване на пътните знаци открива всички пътни знаци и предупреждения, в това число и луминесцентни и мигащи знаци.
Асистент за следване на пътната лента
Асистентът за следване на пътната лента помага на шофьора да поддържа UX в центъра на лентата. Системата също така осигурява асистенция при движение по завои с по-голям радиус в сравнение с предишната система. Когато се установи, че има възможност за излизане на автомобила от лентата, системата преминава към контрол за предотвратяване излизането от лентата, като осигурява асистенция за връщането на автомобила в центъра й.
Автоматични дълги светлини
Стандартно включен в Lexus Safety System+, интелигентният Асистент за автоматично управление на дългите светлини автоматично изключва дългите светлини, ако бъде разпознат друг автомобил, и ги включва отново, когато другият автомобил отмине. Като опция на UX се предлага още по-усъвършенствана система – за адаптивни дълги светлини, при която UX разполага с три LED модула и която е създадена, за да осигури по-добра видимост през нощта, като същевременно контролира заслепяването на насрещно движещите се превозни средства. Единадесет независими LED чипа, интегрирани във фаровете, биват активирани/деактивирани, следвайки пътя на движещите се в насрещното или в същата посока превозни средства за прецизен контрол на осветените и неосветените зони.
По-малко износване на гумите и спирачките
Благодарение на системата за регенеративно спиране на самозарядния хибрид Lexus, която осигурява първата половина от цялото спирачно усилие, износването на спирачните дискове и накладки е значително редуцирано. В рамките на 90 000 км обикновено хибрид на Lexus няма да има нужда от нови спирачни дискове, а само от нови накладки. В допълнение, по-високото налягане на гумите на хибридите помага за намаляване износването на гумите, докато плавното ускорение и балансираното разпределение на теглото намаляват още повече износването на гумите.