На Стария континент електрическият автомобил трябва да се появи до края на годината
Преди това премиерата на следващия електрически автомобил трябваше да чака с години, но сега семействата на „зелените“ модели растат буквално пред очите ни. В същото време не говорим за някои стартиращи компании, а за известни производители. Само преди няколко дни говорихме за лифтбека Mercedes-Benz EQS, а днес ще разгледаме разсекретения електрически кросоувър EQB. За разлика от роднината, новият автомобил не е подготвил ексклузив за нас - той е базирана на познатото шаси MFA2 от други модели на компанията, подходящо както за електрически автомобили, така и за автомобили с двигатели с вътрешно горене. Обърнете внимание, че първо, EQB със седем места ще бъде изпратен, за да превзема китайския пазар.
Не е тайна, че моделът GLB служи като донор на електрическия автомобил. Автомобилите имат еднаква междуосие и широчина - 2829 и 1834 мм. Външните различия се свеждат до ново "лице" и кърма, характерни за електрическата серия EQ на Mercedes. Дължината е нараснала с 50 мм - до 4684. Височината - с осем, до 1667 мм.
В сравнение с родствения с вътрешно горене, EQB е малко по-закръглен. На кърмата между мигачети се появява джъмпер, а мястото за регистрационния номер е преместено от капака на багажника към бронята. Разбира се, тук не може да намерим накрайници на изпускаталната система .
Новият модел веднага се отличава с приноса си от подразделението AMG - но засега само под формата на боди кит. Джантите с усъвършенствани аеродинамични свойства (до 20 инча) в комбинация с гладко дъно и изгладена външност направиха възможно намаляването на коефициента на въздушно съпротивление от 0,33 на 0,28.
Ако версии със само три реда седалки се предлагат в Поднебесната империя , то в Европа версията с пет места ще остане основна. Както при GLB, срещу допълнително заплащане и вторият ред може да бъде оборудван с плъзгачи, които осигуряват надлъжно регулиране в диапазона от 140 мм и допълнителни 190 литра багажно пространство. За поставянето на двойка пътници на третия ред, отделни седалки са отговорни за хора с височина до 165 см и оборудвани с приставки за детски седалки.
Във версията със седем места, сгънатият трети ред седалки ще освободи 465 литра багажно пространство, а като премахнете средния, може да се получи 1620. Колко ще остане при пълно седене е неизвестно, но за GLB е 130 литра. Версията с пет места предлага капацитет на багажника от 495 до 1710 литра. За сравнение, в сравнение с двигателите с вътрешно горене този диапазон е 570-1805 литра.
Трудности при избора на задвижваща система за момента не съществува - кросоувърът е представен в единствената версия EQB 350 4Matic. Този автомобил има електрически мотор на всяка ос, който заедно развива 292 к.с. Тяговата батерия с капацитет 80 кВтч е проектирана за 419 км пробег без дозареждане в съответствие със стандарта WLTP. Изглежда, че представянето на други модификации е отложено по време на премиерата на европейския автомоил спет врати. Гамата ще бъде разширена с версия с моно задвижване, автомобил с 66,5 кВтч батерия и обратно SUV с особено голям автономен пробег. Също така си струва да се изчака и "горещата" версия на AMG.
Вътре новият модел почти не се различава от същия GLB. Сред видимите иновации са нови декоративни облицовки, различни графики на цифровото табло и допълнителни менюта на мултимедийната система MBUX. Навигацията планира маршрут до най-близката зарядна станция, дори като взема предвид прогнозата за времето.
Ценообразуването тепърва ще бъде разкрито, а производството в китайското съвместно предприятие Beijing Benz трябва да започне през следващите дни. Сглобяването на международната версия се организира в завод в Кечкемет, Унгария, където например се сглобява моделът на същата платформа CLA. На Стария континент автомобилът трябва да се появи до края на годината, а навлизането на американския пазар е планирано за 2022 г.