Четирикратният рали шампион на България Крум Дончев обяви, че прекратява активна състезателна дейност. Автомобилът на Глобул Рали Тим ще бъде продаден в близко бъдеще.
След като спечели Европейския рали трофей през изминалия сезон, Дончев реши да прекрати професионалната си кариера. Двукратният победител на рали "България" обаче потвърди, че е много вероятно да участва и в бъдеще в определени рали състезания.
"Преустановяваме активна състезателна дейност поне по начина, по който сме участвали досега в най-любимия си спорт", коментира Дончев на специално организираната пресконференция. "Причините не са от финансово естество, не са свързани и по никакъв начин с издръжката на отбора. Просто решихме, че това е най-правилното при настоящата ситуация."
Два са основните довода Глобул Рали Тим да напусне голямата сцена. Липсата на изявена конкуренция е първата причина, докато втората е свързана с личните ангажименти на Дончев и навигатора му Петър Йорданов.
"Започнахме да губим мотивация напоследък. Всеки един спортист трябва да гори в това, което прави, а при нас пламъкът едва тлее. Никога обаче няма да угасне. Причината е, че много голяма част от преките ни конкуренти в миналото напуснаха спорта, а борбата с тях беше уникална само допреди две години. Миналия сезон усетихме много рязко тяхната липса."
"Втората причина е лична и е свързана изцяло с времето, което аз и навигаторът ми можем да отделим. Все по трудно става да се отдаваме изцяло на спорта, а това е задължително условие за добрите резултати", допълва Дончев.
Решението не е еднолично, а на целия отбор, като Петър Йорданов дори е бил против подобна промяна. То определя и бъдещето на екипа на Крум Дончев. Предстои продажбата на новия Ford Fiesta R5, като по всяка вероятност новият собственик ще е от Турция.
При отсъствието на Дончев българският рали шампионат губи всички съвременни автомобили в най-големия клас. "Суперът" на Петър Гьошев отдавна стои в гаража, а Димитър Илиев продаде своята Skoda Fabia S2000 в Белгия, след като прекрати професионалната си кариера. Това означава, че морално остарелите Mitsubishi Lancer Evo IX остават най-голямата атракция за зрителите.
"Смятам, че това ще се отрази на спорта", продължава Дончев. "Моят съвет към всички колеги е да дават всичко от себе си, за да се развиват. И да наблягат както на пилотските си умения, така и на техниката. В шампионата остават добри състезатели и смятам, че ни очаква един много интересен сезон."
2015 г. в националния шампионат започва с рали "Варна" на 17 април.