Австрийската компания за производство на мотоциклети КТМ разпространи официалните фотографии на пълноразмерният прототип на роудстъра X-Bow.
Спортният автомобил, който тежи само 680 кг, ще бъде оборудван с 4-цилиндров двигател на Audi. Максималната му мощност в базисната версия ще достига до 220 к. с., а в спортната – до 300 к. с. Изборът при скоростната кутия ще бъде между 6-степенната механична и високотехнологичната DSG с двоен съединител. Според първоначалните предвиждания на KTM X-Bow ще има потенциала да залепи стрелката на скоростомера до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди.
Без ABS, без ESP, без въздушни възглавници
Окачването на футуристичният автомобил е дело на дъщерната фирма на КТМ White Power. Спирачките са с компоненти Brembo (дисковете са перфорирани с диаметър 305 мм отпред и 262 мм отзад). Високоефективната система се нуждае от 33,1 метра, за да спре напълно KTM X-Bow при скорост от 100 км/ч.
За оптимизиране на сцеплението се използва блокиращ заден диференциал. Спортната машина не разполага с въздушни възглавници и електронни системи за сигурност.
Футурустичният автомобил няма предно стъкло, но за сметка на това ще се предлага в комплект със специални каски, които ще предпазват шофьора и неговия спътник от хвърчащите във въздуха елементи, но и от негативните последици при катастрофа.
Серийното производство е възможно при сериозен интерес
Прототипът ще дебютира още тази пролет на автомобилното изложение в Женева. След официалната премиера производството на първите 100 машини ще бъде поверено на италианската компания Dallara, специализирана в изработката на шасита за състезателните серии Формула 3. Ако ограничената продукция бъде реализирана с успех, следващата стъпка ще бъде старт на серийно производство в заводите на КТМ в Австрия през 2008 година. Първоначалната концепция е за 500 бройки на година. Решението, от което зависи серийното бъдеще на модела, ще бъде взето в края на април тази година.