От BMW Sauber се надяват болидът на Роберт Кубица да бъде оборудван с KERS за европейската фаза от шампионата.
На този етап полякът, който е един от най-едрите пилоти на стартовата решетка, не може да използва KERS заради високото си лично тегло. По-лекият Ник Хайдфелд кара и в Австралия, и в Малайзия със системата за регенериране на кинетичната енергия, като ползите от нея са провокирали отбора да работи активно върху олекотяването на F1.07, за да може Кубица също да разчита на допълнителните 80 конски сили.„Опитваме се да подготвим автомобил с KERS за него“, коментира спортният директор на BMW д-р Марио Тайсен. „Това означава, че ще работим не само върху KERS, а и върху цялото шаси. Проблемът е в теглото и липсата на достатъчно баласт, с който да настроим прецизно баланса на F1.09. Системата не е проблем сама по себе си. Според мен с напредването на сезона KERS ще е задължителен фактор, за да си в челото – не само на стартовата решетка, но и в самото състезание.“
По-едрите пилоти като Кубица и Марк Уебър настояват за промени в минималното тегло на автомобилите във Формула 1, за да могат да използват пълноценно системата за регенериране на кинетичната енергия. Сходно е предложението за въвеждане на минимално тегло за пилота, състезателния му екип и седалката.
Mercedes
Явно тоя път поне ще може да стартира, явно "силата" на БМХ стига само за загряващата обиколка >:-) >:-) >:-) >:-)