Името Nevera (ударение на второто e) е заимствано от внезапна средиземноморска буря
Електрическото купе Rimac C_Two беше показано като прототип още през 2018 г. Но преди началото на серийното производство на този модел трябваше да се извърви дълъг път с усъвършенстване на конструкцията и цял списък от тестове: краш тестове, пътни изпитанияя, фина настройка в аеродинамичен тунел. Паралелно с тях е построено ново предприятие в хърватското село Велико Търговище и е планиран изследователски център в британския Уоруик. А днес хърватската компания представи финалната версия на електрическия автомобил, наречена Nevera.
Конструкторите говорят за глобална хомологация на хипер автомобила, но тиражът му ще бъде само 150 копия, което ще струва по два милиона евро.
Името Nevera (ударение на второто e) е заимствано от внезапна средиземноморска буря, която периодично се случва в морето край бреговете на Хърватия, със силни ветрове и гръмотевични бури. Междувременно английската дума Storm, използвана в изданието, може да бъде преведена като „буря / гръмотевична буря“ и като „буря“.
Четирите двигателни електродвигателя на купето развиват заедно 1408 кВт (1914 к.с.) и 2360 Нм, които, като се вземе предвид предавателното отношение в редукторите, се превръщат в 13 430 Нм на колела. Тази тяга позволява на автомобила с две врати да ускори да 100 км/ч за 1.97 сек, а 300 км/ ч от място 9.3 сек (имайте предвид, че първият прототип имаше 11.8 сек). Максималната скорост е 412 км/ч, а на четвърт миля, когато започва от място, серийният автомобил преминава за 8,6 сек (беше 9,1 сек). Батерията с капацитет от 120 кВтч гарантира пробег от 550 км в цикъла WLTP (зареждане с мощност до 500 кВт за 22 минути от 0 до 80%). Всеки мотор на Nevera задвижва едно колело. Rimac All-Wheel Torque Vectoring 2 (R-AWTV 2) система за векториране регулира сцеплението 100 пъти в секунда в съответствие с пътната обстановка.
Задвижващата система е фиксирана към монокок от въглеродни влакна, включващ покрив и задна подрамка от въглеродни влакна. Тяговата Н-образна литиево-манганово-никелова батерия, която заема пространството зад купето и централния тунел, е интегрирана в структурата на каросерията.
Това са сухите числа, които позволяват на Nevere да се конкурира с най-мощните електрически хипаавтомобили - "британецът" Lotus Evija (2027 к.с.) и "японският" Aspark Owl (2012 к.с.). Някъде в бъдещето се очертава италианският съперник Estrema Fulminea с 2040 "коня", който все още не е представян. Но дори нетрениран шофьор ще може да разгърне потенциала на автомобила, разчитайки на съветите на "треньора" с изкуствен интелект AI Driver Coach, казват хърватите. Тази функция ще бъде активирана през 2022 г. и ще бъде добавена към купето с ефирна актуализация.
„Треньорът“ оценява ситуацията и шофирането, като разчита на 12 ултразвукови сензора, 13 камери, шест радара и се захранва от електронна система Nvidia Pegasus.
Докато бегъл визуален преглед изглежда, че серийното купе Nevera по същество е същият хиперавтомобил C_Two, показан през 2018 г., всъщност са направени много промени в дизайна. Например въздухозаборниците, профилът на капака, колоните, дифузорът са коригирани, което направи възможно увеличаването на аеродинамичната ефективност с 34%, в сравнение с оригиналния автомобил, охлаждането на компонентите еподобрено с 30% (между другото, има само пет охладителни системи за различни агрегати).
Дължината, широчината, височината и междуосието на купето са равни на 4750, 1986, 1208 и 2745 мм. Собствено тегло - 2150 кг (статично разпределение на теглото 48/52, отпред / отзад). Гуми: 275/35 R20 отпред и 315/35 R20 отзад (Michelin Pilot Sport 4S).
В същото време капакът, дъното, дифузорът и прибиращото се крило представляват активен аеродинамичен комплекс с подвижни елементи, които се управляват независимо. Той може да работи в режим на намалено съпротивление (тогава коефициентът на въздушното съпротивление е 0,3) и може да бъде прехвърлен в режим на повишена притискателна сила, когато се повиши с 326%. Това позволява на автомобила да бъде бърз не само по прави линии. А за по-фина настройка на поведението на купето има превключвател за режим (Sport, Drift, Comfort, Range, Track, Custom).
Електрохидравличната система е отговорна за своевременното спиране, съчетавайки спирачната сила от електрически двигатели (рекуперационната мощност е най-висока сред електрическите автомобили, уверява компанията, 300 кВт) и конвенционално спиране с помощта на шестбутални апарати Brembo и 390 мм въглерод -керамични спирачни дискове, обърнати както отпред, така и отзад.
Нито едно от копията на Nevera няма точно да повтори другото. Компанията ще предлага на клиентите купета в различни специални издания (GT, Signature, Timeless), а освен това ще може да коригира много от оборудването и детайлите на дизайна според програмата за индивидуализация. Компанията ще продава автомобили чрез мрежа от партньори в 19 големи града в Северна и Южна Америка, Европа, Азия и Близкия изток. Освен това всеки клиент ще получи покана до Хърватия да се договори индивидуално за всички подробности за проекта.