Компанията е основана от братята Каес и Уилям Смит, които се наричат „инженери по сърце“
BMW Z8 Roadster, произвеждан от 2000 до 2003 г., бе един от най-ярките модели на своето време и сега изглежда привлекателен. Може би затова американската компания Smit Vehicle Engineering се е вдъхновила от Z8 при създаването на купето Oletha. Официалното описание на Z8 обаче не се споменава. В същото време Smit уточнява, че не е автомобилен производител, а се занимава с рестомод автомобили, базирани на BMW на своите клиенти. Така че и тук имаме пред себе си дълбока промяна на определено BMW, включително нова каросерия от въглеродни влакна с голяма здравина на усукване.
Компанията е основана от братята Каес и Уилям Смит, които се наричат „инженери по сърце“. Те имат опит в индустрията, включително General Electric, Tesla Motors, Singer Vehicle Design, San Diego Composites, Applied Composites. Това е първа собствена разработка на братята Смит.
Видима е приликата между Smit Oletha (отгоре) и истинско BMW Z8 с повдигнатия и спуснат мек покрив, както твърдият покрив, който присъства в оборудването.
Задните и страничните стъкла, както и разположението на капака на резервоара за газ, намекват, че моделът BMW Z4 Coupe (E86, 2006-2008) е донор в този проект. Автомобилът със собствено тегло 1401 кг се задвижва от атмосферен V8 4,4 S65B44, който е получил оригинален всмукателен тракт, изработен от въглеродни влакна, отделни дросели, както и изпускателна система Inconel и неръждаема стомана. Посочена е мощност - 456+ к.с.
Изборът на двигател за Oletha не е съвсем очакван. В крайна сметка роудстърът Z8 е произвеждан с двигатели V8 4,9 S62 и V8 4,8 M62 (версия на компанията Alpina), а Z4 (E85 / E86) - с четирицилиндров 2,0 и редови шестцилиндров 2,2 , 2,5, 3,0, 3,2.
Други акценти: шестстепенна ръчна трансмисия, механичен диференциал с ограничено приплъзване, регулируемо окачване KW, ковани алуминиеви носачи, AP Racing спирачки с ковани спирачни апарати Radi-CAL, ковани джанти с гуми Michelin Pilot Sport 4S, повдигащ се спойлер с електрически задвижващ механизъм. Предлага се избор от два вида седалки, включително тези с рамка от въглеродни влакна. Компанията твърди, че е създала много части за автомобила, използващи 3D печат: както пластмаса, така и метал.
Предната и задната част на автомобила са лишени от всякакви емблемии, надписи и табелки с имена, но на вентилационните решетки на предните калници и на капачките на главините има трицветни кръгли обозначения Smit Vehicle Engineering. Размерите на спортния автомобил са дължина и широчина (4350x1850 мм). За сравнение, Z8 е 4399x1829 мм.
„Oletha. Съжаляваме, че BMW не е създал такъв“, така братята Смит обясняват идеята за проекта. В това отношение идеята им напомня за друг скорошен рестомод от САЩ - откритият Gunther 993 Speedster. Този модел е фантазия на тема неосъществена мечта, спийдстър, базиран на Porsche 911 993. Самият Porsche не ге пусна в серийно производство и компанията Gunther Werks запълни тази празнина.