Известният модел Niva който сега се нарича просто Lada 4х4 и се продава с несъществени промени (с изключение на удължената версия и вариантите с дизайнерски заигравки) от 1977 година, ще продължи вечния си живот.
В завода АвтоВаз тестват нови задвижващи агрегати за Lada 4х4. По информация на портала „Руский автомобиль“ в завода е сглобен опитен образец оборудван с италиански турбодизелов двигател 1,3 MultiJet. Същият двигател, който междувпрочем е създаден съвместно с GM и в различни версии се използва и от Opel задвижва и други модели на италианския концерн включително Alfa Romeo Mito. Машината е с няколко нива на мощност, като за Lada 4х4 руските конструктори са решили да използват варианта с 85 к.с. и въртящ момент от 180 Нм. Засега няма официална информация от АвтоВаз за намеренията на компанията. Пуснат първоначално със стария мотор с работен обем от 1,6 литра базиран на двигателя на първото Жигули, моделът по-късно се сдоби и с 1,9 литров атмосферен дизел на Peugeot предназначен за износ, а по-късно бензиновият мотор увеличи работния си обем до 1,7 литра и получи система за впръскване на горивото.
През октомври АвтоВаз обяви че започва продажбите на Lada 4х4 Urban. Тази „градска“ версия на Lada 4x4 получава климатик, електропакет, подобрена шумоизолация и цели три цвята като избор по отношение на външността. Двигателят за тази модификация си остава предишният бензинов с 1,7 литров работен обем и 83 к.с. Съхранена е и петстепенната предавателна кутия и класическата схема с разпределителна кутия, понижаваща предавка и блокировка на междуосевия диференциал. В списъка с опциите влизат и допълнителна шумоизолация, външни огледала с електрическа настройка и подгряване и нова тапицерия на седалките.