Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Lada вече ще прилича на Seat, може би

13.04.2021 10:27
Lada вече ще прилича на Seat, може би

53-годишният испанец Алехандро Месонеро-Романос сега ще одобрява руските автомобили

Концернът Renault-Nissan-Mitsubishi реши да засили сближаването между румънската Dacia и руската Lada, които през януари тази година вече бяха обединени в едно подразделение. Сега алиансът от две бюджетни марки получава екип от нови шефове. Главният дизайнер на подразделението е 53-годишният испанец Алехандро Месонеро-Романос, който ще одобрява появата на бъдещите модели Lada.

Кой е той

Алехандро Мезонеро-Романос е роден в Мадрид и е учил в училището по дизайн Elisava в Барселона, което е част от университета в Помпеу Фабра. Първото място на работата на испанеца е Volkswagen Group, където той се озовава през 1995 г.

Алехандро Мезонеро-Романос е участвал в разработването на външния дизайн на няколко модела Seat, Audi и Volkswagen. През 2001 г. обаче дизайнерът решава да напусне немския концерн, за да се присъедини към Renault Samsung Motors. През 2011 г. испанецът се завъръща във Volkswagen Group и става главен дизайнер на Seat, заемайки мястото на Люк Донкерволке. След 9 години Алехандро Мезонеро-Романос отново преминава в Renault и сега той ще отговаря за появата на бъдещите модели Lada.

Какви автомобили е правил преди

Портфолиото на дизайнера включва първия сериен кросоувър на Seat - Ateca, който бе показан за първи път на обществеността на автомобилното изложение в Женева през 2016 г. Появата на този модел върху модулната платформа MQB силно наподобява концепта 20V20. Също така Алехандро Мезонеро-Романос участва в създаването на кросоувъра Seat Arona, който получава името си в чест на едноименния град и община в Испания. Дебютът на конкурентните Nissan Juke и Renault Captur се състоя през 2017 г. на автомобилното изложение във Франкфурт.

Много важен автомобил в постиженията на испанския дизайнер е флагманският  кросоувър Seat Tarraco. Големият SUV се предлага както с пет-, така и със седемместен салон. И накрая, Алехандро Мезонеро-Романос участва в създаването на екстериора на петото поколение на Ibiza, настоящия Leon, спортния кросоувър Cupra Formentor и електрическия хечбек el-Born. За работата си в Seat испанецът получи наградата Eurostars в категорията Дизайн през 2018 г.

Какво ще прави в АвтоВАЗ

Задачите, които се поставят на 53-годишния Алехандро Месонеро-Романос на новата му позиция, все още не са докладвани. Именно той сега ще одобрява появата на бъдещите автомобили Lada от новия главен дизайнер на AvtoVAZ, французинът Жан-Филип Салард, който смени британеца Стив Матин.

Първият автомобил, по който ще работи новото подразделение, ще бъде серийният Bigster. Този глобален кросоувър ще започне да се произвежда в различни модификации под марките Dacia, Lada и Renault. В същото време всяка от марките ще пусне свой модел, за разлика от моделите на другите марки. Всички тези автомобили обаче ще споделят до 85% от общите компоненти и възли. Например следващото поколение на модел Niva (наричан по-рано 4x4) ще бъде произвеждан под руската марка Lada.

Кой е отговарял за дизайна на Lada преди

Британският главен дизайнер на AvtoVAZ Стив Матин напусна поста си в края на миналата година. Той заема тази длъжност от 2011 г., а решението му да подаде оставка дойде малко след като новият изпълнителен директор на Renault, Лука де Мео, пое поста. От началото на работата в AvtoVAZ, Матин  промени коренно външния вид на местните автомобили. Той решава напълно да изостави съветското наследство и да създаде принципно нов така наречен „Х-дизайн“: с характерни Х-образни елементи в предната част на каросерията . Необичайният външен вид предизвика много противоречия, но в крайна сметка беше приет положително от автомобилната общност. Британецът беше сменен тази година от французина Жан-Филип Салард. 

Коментари
comments powered by Disqus