Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Lamborghini Aventador LP 700-4: Монококът

11.02.2011 16:19

Lamborghini продължава да ни поднася информация за новия Aventador LP 700-4, който ще замени Murcielago, стъпка по стъпка. След като представи силовия тракт, а впоследствие и пушрод окачването, екипът от Сант'Агата Болонезе отдава заслуженото на монокока.

Монококът на спортния автомобил е направен от подсилена с въглеродни нишки пластмаса (CFRP), в резултат на което той тежи само 147,5 кг. Но ползата от това далеч не е само ниското тегло, а и отличната устойчивост на усукване, която е от ключово значение при всеки спортен автомобил (35 000 Нм на градус). Същевременно подобна структура гарантира и високи нива на сигурност за водача и неговия спътник.

Към самия монокок, който е съвместна разработка на Lamborghini с Boeing и Вашингтонския университет, са фиксирани двете алуминиеви подрами, които отговарят за връзката му с окачването, двигателя и трансмисията. Използването на максимално леки материали и в тази област прави възможно самоносещата конструкция на модела (каросерията без вратите и капаците) да не надхвърля 230 кг.

При изготвянето на монокока в Сант'Агата са използвали три принципно различни метода за обработка на карбона – RTM, при които карбоновите платна се поставят върху калъпа, заливат със съответното количество смола и впоследствие - изпичат, Prepreg, при който платната се инжектират предварително с трайно втвърдяваща се смола, съхраняват се на хладно и впоследствие се оформят и пекат в аутоклав и Braiding – аналогичен на RTM метода, но тук ключово е преплитането на нишките (използва се при колоните и праговете). На практика монококът първоначално е съставен от отделни елементи, като в това число и такива от епоксидна пяна и алуминий, но след изпичането се получава цялостна конструкция.

Самият процес е изключително сложен, което е и причината Lamborghini еднолично да се заеме с производството на монокока на всеки един от бъдещите автомобили. Много високи са и стандартите за качество, доказателство за което е, че максималното отклонение при тази структура е 0,1 милиметър.

Повече за останалите технологии на Aventador LP 700-4 може да прочетете тук, за новия 6,5-литров V12 – тук, а последните шпионски фотографии се намират тук.

Коментари
comments powered by Disqus