За цената на специалната версия производителят мълчи, тиражът е почти продаден
Италианците отбелязват необичаен юбилей - 50 години от представянето на модела Miura, майка на всички автомобили Lamborghini със средно разположен двигател V12. В чест на красивия суперавтомобил компанията от Сант'Агата Болонезе пусна лимитирана серия на модерно купе - Lamborghini Aventador Miura Homage. От него ще бъдат произведени само 50 екземпляра.
Също като историческия прототип, този модел ще радва клиентите си с двуцветна каросерия с нейната оригинална цветова палитра (Rosso Arancio Miura, Verde Scandal, Blu Tahiti).
Джантите Dione (20 и 21 инча) може да бъдат матово-сребристи или златни. В салона по избор се предлага естествена кожа с два цвята: Nero Ade или Terra Emilia. В същия тон са и шевовете, присъстват декоративни елементи от карбон и бродирани златисти надписи.
Базовата версия на възпоменателния Aventador, както и всички технически характеристики остават непроменени: двигател V12 6,5, развиващ 700 к.с. и 690 Нм, ускоряване до 100 км/ч за 2,9 секунди, максимална скорост - 350 км/ч.
Всички промени се състоят в специалната окраска на каросерията и джантите, вътрешното обзавеждане, поредния номер в салона и възпоменателните емблеми на Miura 50 на праговете. Широката публика може да види специалното купе по време на провеждащия се в момента на Фестивала скоростта в Гудууд. За цената на специалната версия Aventador Miura Homage производителят мълчи, но сподели, че по-голяма част от тиража вече е разпродадена.
Историята
Суперавтомобилът Lamborghini Miura с каросерия, дело на знаменития Марчело Гандини, е произвеждан в периода 1966-1973. Направени са общо 764 купета. Още първият прототип на автомобила се отличава с двуцветно оцветяване с контрастен пояс в долната част на каросерията. Произведени са няколко серийни версии, както и две концепции с каросерия Targa.
Двигателят V12 е с работен обем 3929 куб.см, разположен в основата, и задвижващ задните колела посредством петстепенна механична предавателна кутия. В зависимост от настройките агрегатът генерира от 350 до 385 к.с., а въртящият момент е 355-388 Нм.
През 2006 г. името Miura бе възродено за кратко - италианците направиха концептуален автомобил, базиран на легендарния модел. Имаше дори слухове за серийно производство на купето, но по-късно производителят ги отрече.