Според колегите ни от шведската версия на auto motor und sport двигателят Lamborghini Aventador ще се сдобие със система за деактивация на цилиндрите.
Шест от цилиндрите на 6,5-литровия V12 могат да се деактивират, при положение че Aventador се кара в такива режими, които не изискват пълния капацитет на мотора. Когато водачът натисне педала на газта обаче, те отново започват да функционират, като за това а необходими само 180 хилядни от секундата.
Тази система, както и старт/стопът, ще се предлагат стандартно за Aventador. Същевременно класическата акумулаторна батерия ще бъде заменена от суперкондензатор, което ще намали общото тегло на автомобила с три килограма.
Всички тези промени са направени с цел подобряване ефективността на силовия тракт. Настоящият модел се нуждае от 17,2 литра за 100 км пробег при 398 г/км емисии CO2, докато този за 2013 г. може да се похвали съответно с 16 литра и 370 г/км.
Инженерите от Сант'Агата Болонезе са направили и някои промени в настройките на окачването, модифицирани са контролните уреди, панела за скоростите е обновен, а към луксозния и без друго интериор са добавени серия от карбонови апликации.
Премиерата на Aventador от моделната 2013 г. е планирана за автосалона в Париж в края на септември.