Шефът на марката Стефан Винкелман нарече новия Countach автомобил на бъдещето
Клиновиден силует, правоъгълен нос, характерни очертания на предното стъкло, арките на колелата, оптиката, „хрилете“ на въздухозаборниците - в превъплътеното купе Lamborghini Countach е разпознат историческият прототип отпреди 50 години, който е един от най-известните произведения на Марчело Гандини. Наследникът, представен на The Quail: A Motorsports Gathering в Монтерей, САЩ, ще бъде пуснат само в 112 бройки. Броят е избран поради фабричното наименование на първото купе Countach (LP 112). Доставките ще започнат през първото тримесечие на 2022 г.
Дължината, широчината, височината и междуосиета са съответно 4870, 2099, 1139 и 2700 мм. Пътният просвет е 115 мм (предната част може да се увеличи до 155). Гуми - Pirelli P Zero Corsa 255/30 ZR20 и 355/25 ZR21 (отпред/отзад). Карбон-керамичните спирачни дискове са с диаметър 400 и 380 мм и са с шест- и четирибутални спирачни апарати .
Оригиналният Countach дебютира в Женева през 1971 г. като прототип, а серийният Countach бев производство с няколко версии от 1974 до 1990 г. и са направени близо две хилядиекземпляра . Зад кабината има двигател V12 3,9, а по -късно - 4,8 и 5,2 с мощност от 375 на 455 к.с. Предавателната е кутия петстепенна механична.
Пълното име на съвременния модел е Lamborghini Countach LPI 800-4. Четворката показва задвижване на четирите колела (въз основа на съединител Haldex IV), а 800 е закръглена цифра в конски сили. Всъщност те са 814. От тях 780 к.с. (720 Нм) - от атмосферен V12 6,5 и 25 кВт (34 к.с., 35 Нм) - от 48-волтов електродвигател, вграден в седемстепенната поботизирана трансмисия ISR. Можем да видим, че хибридната задвижваща система на на наследника повтаря задвижването на лимитирания хиперавтомобил Lamborghini Sian FKP 37 (FKP са инициалите на Фердинанд Карл Пих, който оглавява концерна Volkswagen в продължение на 22 години, а 37 е годината на раждане на Пих, който не напусна през 2019 г.).
В основата на новото купе е монокок от въглеродни влакна с алуминиеви рамки. Както и в Sian, новото купе Countach черпи електрическия си мотор от суперкондензатори. В сравнение с литиево-йонните клетки, те имат малък капацитет на единица собствена маса, но имат много стабилна плътност на мощността (2,4 кВт/кг).
В Countach електрическият мотор, заедно със суперкондензаторите, тежи само 34 кг. А самото тегло на купето е 1595 кг, което не е много за хибрид (за сравнение, Aventador SVJ има 1525 кг). Статично разпределение на тежестта на оста: 43% до 57% (отпред / отзад). От нула до сто Lamborghini Countach LPI 800-4 ускорява за 2,8 сек, до двеста за 8,6 сек. Максималната скорост е 355 км/ч. От 100 км / ч купето спира на разстояние 30 м.
Интериорът не следва визуално интериора на прототипа твърде много (но мотиви от 70 -те и 80 -те години на миналия век се виждат в шевовете и редица детайли). Централният сензорен екран (8,4 инча) има бутон Stile, който стартира презентация на философията на дизайна на Countach.
„Първият Countach присъства в нашия Centro Stile вече няколко години“, каза Митя Боркерт, ръководител на Centro Stile. „ Настръхва ми косата , когато го гледам, и служи като чудесно напомняне за мен и целия дизайнерски екип да създадем всеки бъдещ Lamborghini с визия и футуризъм. Това е неразделна част от нашата ДНК, същността, ако щете. Първият Countach оформя дизайна на Lamborghini като никой друг автомобил; новият Countach носи този нетрадиционен и остър характер в бъдещето. "
Ножичните врати, които се превърнаха в отличителен белег на моделите Lamborghini, задвижвани от V12, се появиха за първи път на Countach преди 50 години. Какво друго би могло да бъде при прераждането на 2021 г.? Предлагат се няколко цвята на каросерията (включително Impact White, Giallo Countach, Verde Medio, Viola Pasifae, Blu Uranus). Коженият интериор е червен и черен.
Президентът и главен изпълнителен директор на Automobili Lamborghini Стефан Винкелман нарече новия Countach автомобил на бъдещето. Въпреки че външно автомобилът отдава почит на модела от преди половин век (революционен за времето си), той все още се стреми напред както по отношение на дизайнерските изследвания, така и в инженерните решения. Вече е ясно, че следващият Aventador ще бъде хибрид.
Поклон пред времето: въздухозаборници с 3D отпечатани движещи се части, фотохроматичен покрив, промяна на прозрачността с натискане на бутон.
Тук обаче може да ни очакват изненади. Надяваме се, че наследникът на Aventador ще ни изненада. Тук отново си струва да си припомним историята: как оригиналният Countach получи името си. От диалекта Пиемонт тази дума буквално се превежда като „чума“ или „инфекция“, но се използва и за изразяване на силно удивление и възхищение от нещо. Тази дума много често се повтаряше от един от служителите на великия Марчело Гандини в процеса на работа по купето. В резултат на това този израз на емоция сякаш се придържаше към суперавтомобила и се превърна в истинското име на модела.