Производителят на луксозни спортни автомобили не вижда индикации за подобрение на пазарната ситуация преди 2011 г. За първите 5 месеца на настоящата година продажбите на компанията са намалели с 40%.
“Бихме могли да останем доходоносна компания при спад в продажбите до 40% (през 2009 г.) Предвиждаме същият сценарий да се повтори и през 2010 г. и да има раздвижване едва през 2011 г.”, коментира изпълнителният директор на базираната в италианското градче Сант’Агата Болонезе компания Щефан Винкелман.Lamborghini е основана през 1963 г. от Феручо Ламборгини и в момента е подразделение на Audi AG, който е притежание на най-големия автомобилен производител в Европа – Volkswagen AG.
Компанията е продала 2430 автомобила през 2008 г. на стойност от 170 000 до 360 000 евро, оповести Винкелман.
Най-големият пазар остава американския, въпреки спада в продажбите с повече от 40% през първите 5 месеца на годината. Винкелман очаква Китай да измести Италия от позицията на втори най-голям пазар за автомобилите на Lamborghini през следващите от 3 до 5 години.
Той уточнява, че компанията е съкратила с около 30% производството си, за да е адекватна на спада в продажбите. Въпреки това времето за доставка на автомобил е паднало от година на шест месеца поради намалялото търсене.
"Lamborghini е в постоянен контакт с доставчиците, за да им помогне да преодолеят трудната ситуация. Ние сме по средата между доставчиците и дилърите, а трябва да се разправяме и със синдикатите заради намаленото работно време”, допълва Винкелман.
Въпреки че изпълнителният директор на производителя на луксозни автомобили признава, че “кризата е много дълбока”, той добавя, че много купувачи предпочитат не да се откажат от покупката, а просто да я отложат, тъй като това е колкото финансово, толкова и емоционално решение.
“Купуваш Lamborghini, защото тoва е осъществената ти мечта”, заключава той.