Шшвейцарският салон от 1971 г. е много специална среща за италианския производител
Производителят от Сант'Aгата Болонезе представи през март 1971 г. на своя щанд на автомобилното изложение в Женева, последната еволюция на своя проект P400: Miura SV.
Изданието на швейцарския салон от 1971 г. е много специална среща за италианския производител. Докато Carrozzeria Bertone представи на своя щанд концепта Countach LP 500, който по-късно ще придобие формата на познатия ни суперавтомобr, Lamborghini представи Miura SV, модел, който трябваше да се присъедини към своя модел Miura S. в каталога на марката. В крайна сметка SV стана толкова успешен, че просто да го смени в портфолиото на Lamborghini.
Miura SV се възползва от опита, придобит с моделите Miura и Miura S от Джанпаола Далара и Паоло Станзани, технически ръководители на проекта P400, и предложи много усъвършенствана версия на тези два модела.
Той има 4,0-литров V12 агрегат с увеличена мощност (385 к.с. при 7850 об/мин) и е много по-лесен за управление, по-специално благодарение на различното разпределение на въртящия момент (40,7 kgm при 5 750 об/ мин) и модифицирана настройка на четирите си карбуратора Weber. Нова отделна система за смазване, инсталирана между двигателя и скоростната кутия, също е една от новостите, присъстващи на този модел, изграден върху усилено шаси, и също така оборудван с доработено задно окачване, предни/задни гумис различни размери, както и разширени гуми със 130 мм.
Визуално SV, доработен от Марчело Гандини, дизайнерският мениджър на Miura, включва и някои забележителни промени, включително модифицирани арки на задните колела, различно проектирани светлини и преден капак, характеризиращ се с нов въздухозаборник за радиатора. "Миглите", видими на предните светлини на предишни модели, изчезват при тази SV версия по искане на самия Феручо Ламборгин, за да бъде спестено време за производството на автомобила. Това не попречи на основателя на италианската марка да поръча това изпълнение за личен екземпляр на SV.
Интериорът на автомобила най-накрая е значително доработен, за да позволи на пътниците на SV да се движат с 290 км/ч с по-голям комфорт, чрез тапицерия от висококачествена кожа и различни елементи от алуминий.
В началото на 1973 г. Lamborghini спира производството на Miura SV след сглобяването на 150 броя, но последният екземпляр обаче е произведен през 1975 г., по искане на известен ентусиаст на марката на име Валтер Волф. Този колекционер, получил на 31 май 1974 г. първия модел Countach, доставен на клиент на Lamborghini, притежава няколко модела Miura, преди да придобие този последен SV и през 1975 г., автомобил, който сега е изложен в MUDETEC, музеят на Lamborghini в Сант'Аагата Болонезе.