Моделът Essenza SCV12 разполага с 830 к.с. и ще бъде произведен в 40 екземпляра
Lamborghini ще пусне в производство ограничен тираж от 40 бройки от състезателния суперавтомобил, задвижван от атмосферен V12 двигател с мощност 830 к.с.
Essenza SCV12 е своеобразно продължение на традицията, започната от Miura Jota и Diablo GTR. Този състезателен суперавтомобил е разработен от Lamborghini Squarda Corse, а дизайнът му е дело на Centro Stile. Резултатът е безкомпромисен пистов състезател, задвижван от най-мощния дванайсетцилиндров двигател в историята.
Механичен блокаж на диференциала
V12 двигателят с атмосферно пълнене има 6,5 литра работен обем и 830 конски сили. Агрегатът е модифициран вариант на мотора, който познаваме от Aventador, чиято най-мощна версия SVJ може да се похвали със 770 конски сили. Lamborghini оборудват машината с механичен блокаж на диференциала.
За подобаващия звук от двигателя се грижи разработена съвместно с фирмата Capristo изпускателна уредба. Трансмисията е заимствана от Huracán Super Trofeo EVO - шестстепенна с два съединителя от Getrag, разположена напречно пред задния мост. Задвижването е на задните колела. Колелата са изработени от магнезий и са 19-цолови отпред и 20-цолови отзад, обути със сликове на Pirelli. Зад джантите ясно се вижда състезателната спирачна система от Brembo.
Специфична мощност 1,66 кг/к.с.
Новата рама тип монокок е направена изцяло от карбон и осигурява на Lamborghini Essenza SCV12 специфична мощност от 1,66 кг/к.с. – без стоманен ролбар. Независимо от тази си особеност, Essenza SCV12, е първият модел от типа GT, който отговаря на изискванията на FIA за сигурност при прототипи.
Аеродинамичните компоненти, които също са заимствани от GT-състезателните модели на компанията, сред които задно крило, допълнителен елемент на покрива, специален преден капак с двоен въздухозаборник и регулируем преден сплитер. SCV12 трябва да генерира по-голям аеродинамичен натиск, отколкото един GT3-автомобил. В цифри това трябва да означава минимум 1250 кг при 250 км/ч.
Трикомпонетна структура на каросерията
Пилотът разполага със състезателен волан с дисплей, който силно се доближава до воланите във Формула 1. OMP-седалките с карбонови рамки са сертифицирани от FIA. Арматурното табло и контролните уреди са монтирани на карбонов носещ елемент. Централната конзола с нейните превключватели е ориентирана към водача.
По отношение на дизайна Essenza SCV12 се отличава с типичните Y-образни елементи на марката и е издържана в духа на прототипите от 70-те години. Структурата на каросерията се състои от три части, с цел бърза замяна при нужда при спиране в боква. Традиционните шестоъгълни елементи могат да бъдат открити в областта на светлините, вентилационните решетки и много други места.
Член на ексклузивен клуб
Всеки от 40-те щастливци, които се сдобият с Lamborghini Essenza SCV12, ще получи членство в специален клуб и ще има възможност да участва в различни събития, провеждани на най-прочутите състезателни трасета на планетата. Докато не се използват, V12-болидите могат да бъдат съхранявани в специални хангари в Санта Агата Болонезе. Всеки от автомобилите ще разполага със собствена клетка, сервизно обслужване и уеб камера, за да може собственикът му винаги да има възможност за досег със своето съкровище. От 2021 година купувачите ще могат да изпробват възможностите на Essenza SCV12 в рамките на различни "Arrive and Start-Events", провеждани на различни трасета със сертификат Grad 1 от FIA.