Италианците представиха кросоувър с 650 к.с., който е по-мощен и по-бърз от Bentley Bentayga
Италианската компания Lamborghini представи серийната версия на кросоувъра Urus, който автомобилният производител определя като първия в света представител в сегмента на супер SUV. Премиерата на новия модел, който се оказа по-мощен и по-бърз от Bentley Bentayga, се състоя на специално събитие в италианския град Сант'Агата Болонезе.
В основата на кросоувъра лежи олекотено шаси с многозвенно окачване и алуминиева каросерия. Дължината на Lamborghini Urus е 5112 мм, широчината - 2016 мм и височината - 1638 мм. Колесната база е 3003 милиметра. Багажното отделение е 616 литра, а когато е сгънат задният ред седалки товарното пространство достига 1596 литра.
Масата на автомобила е 2200 килограма. В зависимост от настройките на адаптивното пневматично окачване пътният просвет на всъдехода може да варира от 158 мм до 248 мм.
Кросоувърът е оборудван с нов четирилитров бензинов двигател V8 с две турбини. В резултат на това Urus става първият сериен автомобил в историята на марката Lamborghini, който получава компресорен двигател. Агрегатът, работещ в комбинация с осемстепенна автоматична скоростна кутия, генерира 650 к.с. и 850 Нм (наличен в диапазона от 2250-4500 об/мин).
Lamborghini Urus е в състояние да ускори от нула до 100 км/ч за 3,6 сек., а максималната скорост е 305 км в час. За сравнение, бензиновата версия на кросоувъра Bentley Bentayga с шестлитров W12 двигател и мощност 608 к.с. ускорява до "сто" за 4,1 сек., а максималната скорост е 301 км/ч.
Lamborghini Urus има система за задвижване на четирите колела, централен диференциал Torsen и активен заден диференциал. Освен това кросоувърът получава адаптивно пневматично окачване с активна функция за притискане към пътя, която се захранва от допълнителна 48- волтова система. И накрая, новият модел е оборудван с карбоново-керамични спирачки с 10- и 6-бутални цилиндри отпред и отзад, съответно.
Шофьорът ще има на разположение шест режима на управление: Strada (магистрала), Sport ( спорт), Corsa ( писта, Sabbio (пясък), Terre (макадам) и Neveе (сняг). В зависимост от избора на режима електрониката осигурява оптимални настройки на двигателя, трансмисията, кормилното управление и окачването.
Кросоувърът получава изцяло цифрово табло и мултимедийна система с два големи сензорни екран на централната конзола. Горният отговаря за управлението на мултимедийния комплекс, а по-ниският контролира климатроника и други функции. Редица функции могат да се управляват с гласови команди.
Списъкът на оборудването включва и спортни предни седалки с вентилация и функция за масаж, както и електрическо регулиране в 18 посоки. Освен това достъпна е 1700-ватова аудиосистема Bang & Olufsen с триизмерен звук и 21 тонколони.