Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Lamborghini разпродаде финалната серия на Aventador

25.10.2021 13:01

Aventador Ultimae LP 780-4 е последното Lamborghini, задвижвано само от атмосферен V12

Lamborghini скоро ще сложи край на ерата на своите легендарни атмосферни V12 двигатели без добавена система за електрификация. Последният модел, който няма да има допълнителен електрически двигател, е специалната серия Aventador Ultimae LP 780-4, която е налична като Coupé и Roadster.

Lamborghini ще пенсионира своя култов флагман след десет години успешно представяне. Само че Lambo нямаше да е Lambo, ако не изпрати подобен звяр подобаващо - с гръм и трясък. Ненаподобимата симфония от звука на атмосферния V12 е нещо, което трудно се забравя, след като бъде чуто веднъж. Върху карбоновия капак на двигателя на специалната серия има надпис Ordine Di Accensione 1-12-4-9-2-11-6-7-3-10-5-8 - указващ реда на запалване на цилиндрите. На всеки друг език такова нещо като "ред на запалване на цилиндрите може и да звучи суховато, но не и на италиански...

За огромна радост на почитателите на марката, наследникът отново ще има дванайсетцилиндров задвижващ агрегат с атмосферно пълнене, който обаче вече ще бъде Plug-in хибрид. Добрите новини са две - легендарната машина ще продължи да се произвежда, при това без преминаване към принудително пълнене с турбокомпресор.

Още по-мощен от SVJ

6,5-литровият мотор ще генерира мощност от 780 к.с. (770 к.с. при SVJ), а оргията на високите обороти достига своята кулминация при 8500 завъртания на коляновия вал в минута. Снабденият със система за задвижване на четирите колела автомобил се катапултира от място до сто километра в час за 2,8 секунди, 5,9 секунди е времето за ускорение от място до 200 км/ч. Максималната скорост достига 355 киломера в час.

Благодарение на широката употреба на карбонови елементи по автомобила, теглото е 1550 килограма - с 25 кг по-малко от версията S и точно толкова, колкото при SVJ. Това прави специфична мощност от 1,98 кг на конска сила.

Ексклузивна визия

Lamborghini предлага изключително богати възможности за индивидуализация на Aventador Ultimae. Купувачите могат да избират между 18 цвята на лаковото покритие, два от които се преливат от един тон в друг (Grigio Achesa с Grigio Teca за версията Coupé и Blu Tawaret с Blu Nethuns за Roadster). Lamborghini обаче предлага още триста цвята в рамките на програмата за персонализация "Ad Personam". Седалките с Lasercut дизайн могат да се поръчат в осем различни цвята. Над 40 работни часа изминават, за да бъдат изпълнени желанията на клиента за индивидуализация на интериора и екстериора.

От прощалния модел ще бъдат произведени 250 бройки с каросерия Roadster и още 350 бройки Coupé, като 80 процента от тях са поръчани от редовни клиенти на Lamborghini. Останалите двайсет процента вече също са разпродадени. Около 400 000 евро е базовата цена за варианта Coupé, а Roadster започва от около 440 000 евро. Не се съмняваме, че при по-нататъшна продажба цените тепърва ще се покачват - този модел е класика по рождение.

Текст: Петер Ланг
Снимки: Петер Ланг

Коментари
comments powered by Disqus