Суперкондензаторите се използват в наскоро представения лимитиран хибриден Sian
Lamborghini и Масачузетският технологичен институт (MIT) съвместно патентоваха иновативен материалq отнасящ се към класа на металоорганичните каркаси (MOF, органометални координационни полимери). Той позволява значително да бъде увеличена площта на работната повърхност на електродите. А те от своя страна могат да послужат като основа за ново поколение суперкондензатори, които могат да сменят литиево-йонните батерии в хибридите или електрическите автомобили. Основното предимство на тази технология пред конвенционалните батерии е огромната мощност на единица собствено тегло на кондензатора, която остава непроменена.
Суперкондензаторите се използват в наскоро представения лимитиран хибриден хиперавтомобил Sian, но те ясно ще намерят приложение в бъдещите модели на марката.
Работата по суперкондензаторите се вписва в цялостната стратегия на Lamborghini в сътрудничество с научни организации. На 2 ноември на борда на международна космическа станция за тестове са пратени образци перспективни видове композити, разработени като част от съвместен проект на Lamborghini и Houston Methodist Research Institute. Тези материали ще бъдат полезни както в суперавтомобилите, така и в медицината.
Както показва моделът Sian, Lamborghini вярва в перспективните суперкондензатори. Дори и да не съхраняват толкова енергия като батерии, те могат да произвеждат огромни токове за няколко секунди и да зареждат също толкова бързо. И това свойство е много полезно за мощни хибриди, ориентирани към бързи ускорявания и интензивно спиране. Компанията добавя, че патентът е резултат от две години работа, извършена съвместно с MIT, а именно с екипа на професор Мирча Динк от Химическия факултет. Нещо повече, това е резултат от само една от съвместната работа. Lamborghini също така сътрудничи с други лаборатории в MIT за създаване на перспективни материали.