Във Франкфурт италианците от Lamborghini представиха автомобил с дизайн, който спокойно би могъл да съперничи на бойните изтребители. Reventon ползва технологичната платформа на Murcielago LP 640, а планираната серия е ограничена на 20 екземпляра. За цената по-добре не питайте...
Чертите на каросерията на Reventon са изострени до краен предел. Дизайнерите са снабдили Reventon с ъгловати въздухозаборници, които могат да се видят буквално на всяко място от външността на автомобила, сякаш той ще се движи в необятното въздушно пространство. Асоциацията може би не е твърде далечна – автомобили от този тип моментално придобиват колекционерска стойност и ако някога бъдат изкарани от гаража, то това е, за да бъдат транспортирани до най-близкото състезателно трасе, където липсва трафик...
Късметлиите, посетили автосалона във Франкфурт, лесно ще открият приликата на Reventon с легендарния Lamborghini Countach, чиито врати също се отваряха нагоре, а дизайнерският му език беше доста близък до този на новия шедьовър на италианците.
Алкантара, карбон, алуминий, кожа и...
Салонът на този „бръснач” предлага всичко, за което отдаденият пилот мечтае в най-смелите си фантазии – и алкантара, и карбон, и алуминий, и кожа, и още...
Три чувствителни на нежно докосване TFT-дисплея акомпанират излета на пътуващите, приемат и изпълняват безропотно всички команди. На борда се намира също така уред, който измерва превъплъщенията на земното ускорение при спиране и ускоряване (g-force meter). Инструментът отчита също така чудовищните центробежни сили, които възникват при целесъобразна употреба на всяко Lamborghini.
За да не хване прах измервателят на g-force, конструкторите на Lamborghini са транспланирали зад седалките сърцето на Murcielago LP 640. Мощността му е увеличена с десет конски сили и вече достига 650 „коня” и въртящ момент от 660 Нм. Със своите 3,4 секунди за спринта от 0 до 100 км/ч Reventon е достоен конкурент на всеки боен изтребител, а максималната му скорост от 340 км/ч безспорно надхвърля възможностите на повечето реактивни самотели върху асфалтова писта.
Имайки предвид стойността на един истински джет, за машина от тази категория Lamborghini едва ли ще се примирят с цена по-ниска от един милион евро. За съжаление първият и вероятно последният пряк контакт на нашия екип с този четириколесен екстремист бяха няколкото минути, които главният редактор на www.ams.bg прекара в изискания кокпит на автомобила, но дори и това с положителност е стократно по-добре от нищо - преживяването е, най-меко казано, незабравимо...
lamborghini miura sv
Страхотен автомобил! От агресивния дизайн ме побиват тръпки! Жалко че техниката е идентична с тази на 2-3 пъти по-евтиното Murcielago. П.С. Благородна завист е най-меко казано за това което изпитвам към хората докоснали се макар и за кратко към този автомобил. Искам и аз така!