Съхраняването на електроенергията е водещата иновация, за първи път в предстоящия Sián
Първите серийно произведени хибридни модели на Lamborghini са оборудвани с новаторска електрическа технология, като компанията на суперавтомобилите се фокусира върху леки суперкондензатори и възможност за използване на каросерията от въглеродни влакна за съхраняване на електрическа енергия.
Италианският производител партнира с Масачузетския технологичен институт (MIT) по редица изследователски проекти, фокусирани върху суперкондензаторни акумулатори - които могат да бъдат зареждани по-бързо и да съхраняват повече енергия, отколкото литиево-йонните батерии с подобен размер - и начините за съхраняване на енергия в нови материали.
Рикардо Бетини, ръководител на Lamborghini за управление на проекти за научноизследователска и развойна дейност, казва, че въпреки че е ясно, че електрическата енергия е бъдещето, настоящите изисквания за тегло на литиево-йонните батерии означават, че „в момента това не е най-доброто решение“ за компанията. Той добавя: „Lamborghini винаги е бил за лекота, изпълнение, наслада и ангажираност. Трябва да запазим това в нашите супер-спортни автомобили в бъдеще. "
Технологията бе визуализирана на концептуалния автомобил Terzo Millennio, показан през 2017 г., а малък суперкондензатор ще бъде представен на предстоящия лимитиран модел. Sián FKP 37 с 808 к.с. Моделът е оборудван с фирмения 6,5-литровя V12 двигател с 48V e-мотор, вграден в скоростната кутия и захранван от суперкондензатор.. Електрическият мотор генерира 34 к.с. и тежи 34 кг, а Lamborghini твърди, че се зарежда три пъти по-бързо от литиево-йонна батерия с еквивалентен размер.
Въпреки че използваният суперкондензатор на Sián е сравнително малък, Lamborghini и MIT продължават своите изследвания. Наскоро те осигуриха патент за нов синтетичен материал, който може да се използва като „технологична база“ за по-мощен суперкондензатор от следващо поколение.
Бетини казва, че технологията остава „поне две до три години“ далеч от готовността за производство, но суперкондензаторите са „първата стъпка в пътната карта“ към електрифицирания Lamborghinis.
Изследователският проект на MIT изучава как да се използват повърхности от въглеродни влакна, инфузирани със синтетични материали за съхраняване на енергия.
Бетини казва: „Ако можем да уловим и използваме енергия много по-бързо, автомобилът може да бъде по-лек. Бихме могли да съхраним и енергия в каросерията, използвайки автомобила като батерия, което означава, че можем да спестим тегло. "
Въпреки че Lamborghini има за цел да представи хибридни модели и през следващите години, Бетини заявява, че все продължават да работят за постигане на целта до 2030 г. за разработване на първия си изцяло електрически автомобил, докато производителят проучва как „да запази ДНК-то и емоцията на Lamborghini“.
Междувременно става известно, че марката обмисля да направи планираната си четвърта моделна гама, която да бъде четириместна голяма обиколка поради около 2025 г., изцяло електрически. Освен това е вероятно да бъде показана конвенционална хибридна версия на Lamborghini Urus, използвайки силовия агрегат, представен на родствения Porsche Cayenne.
Lambo иска електромобилите да звучат правилно
Lamborghini предприема изследвания, за да разработи звук за своите електрически автомобили, които ще гарантират максимално внимание на водача. Компанията отдавна счита звука на своите V10 и V12 двигатели като ключов за тяхната привлекателност.
„Тествахме с професионални пилоти в нашия симулатор и изключихме звука“, споделя шефът на на Lamborghini R&D Рикардо Бетини. „От неврологичните сигнали знаем, че когато спрем звука, интересът пада, защото обратната връзка изчезва. Трябва да намерим звука на Lamborghini за бъдещето, което може да позволи на нашите автомобили да запазят емоция и ангажираност. “