Очакването най-накрая приключи. Lamborghni представи официално новия модел, за който ни подготвяше със серия от тийзъри през последния месец. Най не ми било Jota, най ми било прототипът Sesto Elemento Concept.
Още вчера стана ясно, че Sesto Elemento Concept ще тежи по-малко от 1000 килограма, а именно 999 благодарение на повсеместното използване на карбон. За сравнение най-лекият сериен представител от Сант'Агата Болонезе тежи 1340 кг.
Не по-малко впечатляващи са характеристиките на силовия тракт - 5,2-литровият V10, заимстван от LP 570-4 Superleggera, генерира 570 к.с. и 540 Нм, а шестстепенната автоматична трансмисия e.gear ускорява Sesto Elemento Concept от място до 100 км/ч за 2,5 секунди. Вчера ви информирахме, че максималната скорост е в рамките на 350 км/ч, но от Lamborghni са се ограничили до „скромните“ 300.
Феноменалната динамика на Sesto Elemento Concept е следствие от съотношението тегло/мощност, което в случая е 1,75 кг за к.с. Това е възможно благодарение на повсеместното използване на пластмаси, подсилени с въглеродни влакна (CFRP). От композитния материал е направен не само монококът, но и предната рама, каросерийните панели, краш структурите, част от елементите по окачването, колелата и дори полуоските. От PyroSic (композит от стъклокерамика) пък са изработени тръбите на изпускателната система.
„Lamborghini Sesto Elemento демонстрира бъдещето на спортните автомобили – прилагане на олекотени конструкции, комбинирани с прекрасна динамика и отлично забавление зад волана“, коментира президентът на компанията Щефан Винкелман. „Използвахме целия си технологичен потенциал, за да създадем Sesto Elemento“.
На този етап няма информация за това дали Sesto Elemento ще получи сериен наследник, но определено това е посоката, към която Lamborghini ще се насочи при подготовката на бъдещите си модели, както Винкелман коментира по-рано този месец.