През последните няколко месеца Lamborghni работи изключително активно върху популяризирането на новия Aventador, но това по никакъв начин не пречи на екипа от Сант'Агата Болонезе да подготвя и серийната версия на Sesto Elemento.
Тежащият 999 кг. автомобил, който бе представен на автосалона в Париж миналата година като прототип, вероятно ще се превърне в сериен модел. Продукцията обаче ще бъде ограничена на 10 или 20 бройки в зависимост от интереса, като всяка една от тях ще струва минимум 1,9 милиона евро. Първите от тях ще са готови през третата четвърт на настоящата година.
Sesto Elemento използва 5,2-литровия V10 на LP 570-4 Superleggera, който генерира 570 к.с. и 540 Нм. Когато е оборудван с шестстепенната автоматична трансмисия e.gear, той ускорява от място до 100 км/ч за 2,5 секунди при максимална скорост от 300 км/ч (електронно ограничена).
Феноменалната динамика на Sesto Elemento е следствие от съотношението тегло/мощност, което в случая е 1,75 кг за к.с. Това е възможно благодарение на повсеместното използване на пластмаси, подсилени с въглеродни влакна (CFRP). От композитния материал е направен не само монококът, но и предната рама, каросерийните панели, краш структурите, част от елементите по окачването, колелата и дори полуоските. От PyroSic (композит от стъклокерамика) пък са изработени тръбите на изпускателната система.