Италианците стартират заводска програма в WEC и IMSA през 2024 година
Слуховете, че Lamborghini ще се включи в състезанията по издръжливост с LMDh прототип бяха потвърдени официално днес от италианската компания. Lamborghini Squadra Corse ще дебютира в Световния шампионат по издръжливост и в американския IMSA през 2024 година.
„Последната стъпка по пътя към най-високата категория в състезанията със спортни автомобили е от огромно значение за нашата компания. Ще мерим сили с най-добрите и то на най-тежките писти“, коментира Щефан Винкелман, изпълнителен директор на Lamborghini.
“От една страна успешната моторспорт програма ще ни осигури по-голяма публичност, а от друга – ще ни даде възможност да тестваме технологиите на бъдещето. Нашите LMDh прототипи ще бъдат най-сложната открита лаборатория на четири колела.“
Новината за заводската програма на Lamborghini идва три месеца след решението на Audi да паузира LMDh проекта, който развиваше заедно с Porsche. И трите марки са част от VW групата, но Lamborghini вероятно ще работи самостоятелно по своя прототип, който трябва да бъде базиран на LMP2 шаси.
Our first hybrid racing car is being developed, and it’s going to be eligible to compete at the highest levels of endurance racing.#Lamborghini @LamborghiniSC #LeMans24 #WEC
— Lamborghini (@Lamborghini) May 17, 2022
Четири са компаниите, които могат да произвеждат подобни автомобили – Oreca, Dallara, Multimatic и Ligier. Porsche работи с Multimatic, като прототипът на Audi също трябваше да използва шаси на канадската компания. Oreca е ангажирана с Acura и Alpine, а Dallara – с BMW и Cadillac. Така единственият възможен сценарий за Lamborghini, ако италианците искат да са независими от другите компании във VW Group, е Ligier.
Съществува дирекна връзка между Lamborghini и Ligier. Everspeed Group на Жак Николе е собственик на Ligier и на HP Composites, която произвежда композитните компоненти за Huracan GT3 и автомобилите в едномарковия Super Trofeo шампионат на Lambroghini.
Вероятно италианците ще търсят и партньор за операциите на писта, тъй като опитът е от ключово значение в състезанията по издръжливост. Белгийският екип WRT, който миналия сезон спечели всичко възможно в LMP2 категорията на WEC, имаше подписан договор с Audi, но след решението на инголщатци да стопират програмата се превръща във фаворит за официален партньор на Lamborghini. Другият солиден кандидат е Prema Powerteam, който тази година дебютира в WEC.