Кросоувърът ще бъде представен на 4 декември 2017 в седалището на производителя
На автомобилното изложение в Пекин, Китай през 2012 Lamborghini представи Urus и хвърли светлина върху третата серия на марката. След Aventador и Huracan италианците дръзнаха да стъпят в SUV сегмента. Появи се и първото тийзър видео.
В духа на традицията, моделите да носят имената на известни бикове, италианската марка остава вярна и с новия модел: Urus означава див прабик – така да се каже един от предците на испанските бойни бикове.
Urus ще бъде представен на 4 декември 2017 в седалището на Lamborghini. След това, в средата на 2018, той ще стъпи на пазара. Италианците за пръв път представят новите производствени съоръжения и ни представят техниката на Urus. Отзад и отдолу в областта на задната ос се открива спирачна система с карбонови дискове, комплицирано управление на задните колела, както и напречно разположения заден шумозаглушител.
Lamborghini Urus е вторият SUV на марката
Lamborghini имаше офроудър в портфолиото си още между 1986 и 1993. Италианците кръстиха офроудъра LM002, който се задвижва от 5,2-литров V12 с 450 к.с.Тази ламя харчи 32 литра на 100 километра, при умерено шофиране, някои шофьори дори говорят за 50 литра (повече за Lamborghini LM002 според колегите от www.motor-klassik.de).
50 литра? Това съответства на 1,185 грама CO2 емисии на километър, това е стойност, която в днешно време би изгонила всички живущи на средно голямо населено място. Но при Urus ситуацията е коренно различна, Lamborghini си е поставил съвсем различни CO2 цели и по информация от компанията се стремят да достигнат най-добрите стойности в SUV сегмента.
Urus вече трябва да е с 600 к.с.
Въпреки това обаче, Lamborghini трябва да отговаря на категорията при моторизирането. Решението вече е взето какъв ще е задвижващият агрегат на Lamborghini Urus. Италианците са заложили в Urus на четирилитров V8 битурбо двигател. Този мотор V8трябва да намери място само в Lamborghini, но е заимстван от концерна, който е намерил приложение също и в различни модели на Bentley и Audi.
Със собствените агрегати Lambo V10 и V12 очевидно изискванията за консумация на гориво няма да могат да бъдат спазени. Побратимият на концерна Bentley Bentayga е във висините, неговите 608 коня са от шестлитров V12 двигател.
В момента най-мощната версия на концерна V8 е със 605 к.с. и 750 Нм, която задвижва Audi S8 Plus, както и успешните варианти на RS6 и RS7, в Urus осемцилиндровият агрегат ще генерира дори 650 к.с., както издаде шефът на Lamborghini, Стефано Доменикали. Също така се знае, че Urus няма да бъде лимитиран до 250 км/ч, а ще се надбягва с доста по-висока скорост. Основната цена, с която Urus ще стартира е около 180 000 евро и нагоре плюс данъци.
Lamborghini възнамерява да оборудва Urus и с хибридна задвижваща система още през 2019 година. За разлика от спортните автомобили, батериите много по-лесно ще си намерят място в кросоувъра. Просто защото той предлага много повече пространство. Друго важно основание е, че съотношението тегло/мощност в SUV-а не играе толкова важна роля. Би било възможно и мощно задвижване, както в Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid. Там, плъгин системата достига системна мощност от 680 к.с.
Характеристиките на Lamborghini Urus са повече от впечатляващи, който посредством постоянното задвижване на всички колела включително тракшън системата, трябва да има регулируема височина и заедно с настройващия се преден спойлер, да може да постигне добър ъгъл на обтичане. Размерите на Urus са съответно 4,99 метра дължина, 1,99 м широчина и 1,66 м височина, докато прародителят на марката достигна до 4,8 метра дължина и 1,85 м височина. Но затова пък на кантара показва 2,7 тона. Тези килограми Lamborghini вече не иска да приеме. Именно затова производителят на спортни автомобили се възползва от леката конструкция. Не само голяма част от каросерията ще бъде от CFK, дори и в интериора е използвана познатата от студията Aventador J карбонова технология Forged Composite.
Новото Lamborghini Urus в стил див микс
Lamborghini Urus с четири врати използва всички възможни похвати при оформлението. Дизайнерският микс от Estoque, Sesto Elemento и Aventador J радват очите на феновете. Тесните фарове придават на студията сърдито изражение, впечатляващата предница с огромни въздухозаборници и силно контуриран капак на двигателя. Външните огледала на студията са заменени от камери, които пренасят външната обстановка в интериора.
Линията на покрива се спуска стръмно към опашката и заедно с възходящата линия на прозорците образува тясна ивица. B- и C-колоните на Urus са скрити, така се създава цялостна стъклена повърхност. Анфас доминират огромните арки на калниците с 24-цолови олекотени джанти в дизайн с двойни спици и задна част с издадени страници. Митя Боркерт, главен дизайнер обяснява: " Urus има същата дизайнерска философия като суперспортните автомобили в SUV сегмента, но се разпознава като Lamborghini.
Погледнат отзад, той изглежда доста скоклест и, разбира се, не на последно място благодарение на контрастиращия черен дифузор. Стегнатият дизайн на предната част се отразява в задната част с двойните изпускателни тръби и тесните светлини. Малкото задно стъкло предвещава доста лошо задно виждане. Дефлекторът над задното стъкло насочва въздушния поток покрай стъклото към адаптивния заден спойлер, който при по-висока скорост трябва да осигури стабилност на автомобила. Окончателният дизайн на предстоящия Urus все още не е на 100%. Но в сравнение със студията Lamborghini възнамерява още да усъвършенства визията на SUV.
Подобно на Porsche: SUV гарантира експлозия от екземпляри
Разбира се, Lamborghini Urus очаква и сериозни приходи, компанията е планирала през първата година продажби от около 1000 екземпляра, като до 2019 г. ще стигнат 3500. Към класификацията: това ще съответства точно на цялото годишно производство на Lamborghini от 2016. Пред производствения цикъл на Urus ще бъде в Сант'Агата Болонезе със собствен цех за боядисване.