Обновеният модел на марката все още не е обявен официално, но вече записа ново най-добро време за сериен SUV модел в легендарното планинско изкачване Пайкс Пийк.
Фейслифтът на Lamborghini Urus ще дойде съвсем скоро, а прототип на модела вече счупи рекорда за най-бързо изкачване на SUV по легендарната отсечка Пайкс Пийк. В края на 2017 г. Lamborghini пусна Urus - втория си SUV след LM002. Сега, след пет години пазарни успехи, екзотичният производител на спортни автомобили внимателно преработва своя бестселър, за да остане свеж и интересен в безмилостната конкуренция. През 2020 година, когато целият свят беше стъписан от Ковид-19, италианците успяха да продадат общо 7430 автомобила, от които 59 процента, или точно 4391, бяха Urus. През 2021 г. Urus имаше 5021 продажби и отново около 60 процента общ дял за марката.
Визуално наскоро наскоро заснетият почти неприкрит прототип разкрива почти всички промени. Можем да видим нов преден капак, който сега е осеян с вентилационни отоври. Решетката на радиатора запазва формата си, но се променя в средната част от структура на пчелна пита към напречни ламели, които заменят също Y-образната форма в страничните въздуховоди. Страничните прагове също са модифицирани. Отзад виждаме още промени - там престилката получава нов дизайн, дифузорът е с различна форма, а четирите тръби на ауспуха са с нови накрайници. Графиката на задните светлини също изглежда променена.
Добрият стар Twin Turbo V8
Изглежда, промените по каросерията ще са минимални. За сметка на това клиентите могат да очакват с нетърпение най-новите поколения информационно-развлекателни системи и асистенти за подпомагане на водача. Интериорът също получава нови материали, тапицерии и цветове. Относно задвижването, остава 4,0-литровият V8, който вероятно ще бъде още по-мощен, но въпреки това по-екологичен. В момента Urus доставя 650 к.с. към всички колела и осигурява максимален въртящ момент от 850 Нм. Ускорява до 100 км/ч за 3,6 секунди, а максималната му скорост е 305 км/ч.
Нов рекорд на Pikes Peak
Един от легендарните върхове за изкачване с автомобил е намиращият се в Колорадо Пайкс Пийк. Година след година, множество модели го изкачват в преследване на най-добро време. Планината предоставя 156 завоя, събрани само в 20 километра. Това прави "Състезанието към облаците", както е известно, изключително предизвикателство за човека и машината. Тестовият пилот на Pirelli Симоне Фаджоли, който и преди това е постигал рекордни времена на легендарното трасе, изцеди всичко от Urus нагоре по изкачването със 7% наклон и 1439 м. денивелация за време от само 10:32.064 минути. Той беше с почти 18 секунди по-бърз от предишния рекордьор в категорията „най-бърз сериен SUV“, който по ирония на съдбата беше братът по платформа Bentley Bentayga, който държа титлата цели 4 години. Автомобилът рекордьор от фейслифт модела беше изцяло с камуфлаж. Спортният SUV имаше стандартно задвижване, когато постави рекорда, но с някои промени, свързани с безопасността: състезателна седалка с шестточкови колани, предпазна клетка, пожарогасителна система. Освен това се движеше с нови гуми на Pirelli: италианците доразработиха своя полуслик P Zero Trofeo R специално за италианския спортист. За изкачването бяха използвани гуми с размери 285/40 R22 и 325/35 R22.