Lamborghini пуска Urus S като наследник на Urus. Сега моделът предлага 666 к.с. и 850 Нм
При други производители версията S обикновено допълва стандартния модел. Не е така с Lamborghini, където Urus S заменя Urus и има за цел да продължи историята на успеха на първия SUV на марката. Заедно с Urus Performante, който вече беше представен, S сега формира новото SUV семейство за италианците.
Мощност на равнището на Performante
Наследникът винаги трябва да предложи повече. Разбира се, това важи и за Urus S. Той все още разчита на четирилитров V8 битурбомотор, но подобно на Urus Performante може да генерира 666 к.с. и 850 Нм въртящ момент. Ускорението се подобрява аналогично; 2,2-тонният Urus S сега спринтира от нула до 100 км/ч за 3,5 секунди и от нула до 200 км/ч за 12,5 секунди. Максималната скорост достига цели 305 км/ч. Пренастроената изпускателна система осигурява по-отличителен звук при стартиране и по-остър тон при всеки режим на шофиране.
А Urus S предлага три режима: Strada, Sport Corsa и Ego. Освен това има програми за шофиране извън пътя – да, Urus S действително разполага с подобно нещо – Terra, Neve и Sabbia. Това, което остава, е адаптивното въздушно окачване.
Визияте е само леко променена
По отношение на дизайна обаче с прехода от Urus към Urus S настъпват фини промени. Предната престилка вече има серийно нова, боядисана в матовочерно дънна защита от неръждаема стомана, която се допълва от черните линии на радиаторната решетка. Пет други стилови опции съчетават цвят на каросерията, боядисани в гланцовочерно елементи и компоненти от въглеродни влакна с гланцово и матово изпълнение. Новият преден капак от боядисан карбон има матовочерни отвори. Те могат да бъдат изпълнени в лъскавочерно, в цвета на каросерията или с гланцови или матови въглеродни влакна. По желание покривът се предлага и във видим карбон. Задната броня също е с освежено оформление. Долната част, боядисана в матовочерно, се доставя стандартно с нов дизайн на двойния ауспух от матирана стомана. Опционално се предлага и в матовочерно, лъскавочерно или лъскав хром. Клиентите също са изправени пред избор, когато става въпрос за колела. Серийни са 21-цоловите джанти с гуми 285/45 отпред и 315/40 отзад. Като опция се предлагат джанти с диаметър 22 и 23 цола.
За кокпита Lamborghini предлага напълно преработена гама от цветове, както и нови двуцветни комбинации. Опциите за свързване на Urus S включват мрежова навигация, функции за безопасност и различни услуги за контрол в автомобила. Те могат да се управляват и чрез интеграция на смартфон. Подобрен е също и контролът с интелигентен часовник, включително функцията за виртуален автомобилен ключ.
Разбира се, всичко това има своята цена. Новият Urus S вече се предлага от 195 538 евро.
Текст: Ули Бауман
Снимки: Lamborghini