Който иска да притежава Ultimate RS-Defender, трябва да разполага най-малко със 119 000 евро
Британският тунер Urban Truck измайстори от спокойния всъдеход Land Rover Defender един бегач Sprint-Diva с 6,2-литров V8.
Какво все още не се е отдало да бъде преустроено досега на ъгловатия Defender. В продължение на цели 70 години той и неговите предшественици се учат да плуват, да се гмуркат, да покоряват блата и да изкачват ледници. И постоянно се намират тунери, които да присъдят на стария боен кон криле и да монтират двигател с много повече мощност под капака.
Chevy-Smallblock в Land Rover Defender
Най-последният британският тунер Urban Truck подхожда с особена последователност. Компанията от английския Милтън Кийнс има основен предмет на дейност тунинг на части и автоматично преоборудване на Land Rover Defender. С Defender "Ultimate RS", Urban Truck конструира цялостен модел, подчинен на изискванията на олигарсите.
За задвижване служи един Small-Block-V8 от LS-серията на General Motors. Атмосферният LS3, известен като двигател на Corvette и завоювал известна слава с 6,2 литровия обем и смешните 500 к.с. Този двигател е изключително популярен сред реконструкторските фирми от цял свят: за един V8, LS3 е сравнително компактен. За разлика от европейските High-Perfomance двигатели, техниката е много предвидима и агрегатът със своя литров капацитет за днешните стандарти е като "брониран". Преди всичко обаче LS3 е много изгоден, по-малко от 8000 долара иска Chevrolet за цялостен двигател с всички прилежащи агрегати.
При Urban Truck, Chevy-Small Block е венчан с шестстепенна автоматична трансмисия, управляема само с едно натискане на бутона. Двойната спортна изпускателна система от неръждаема стомана изхвърля отпадъчните газове, а спортните гуми 265/60-R18 Yokohama осигуряват контакта с асфалта. Urban Truck е смъкнал окачването с пет сантиметра, като го е настроил по-ниско спрямо двете нови неподвижни оси с подсилени стабилизиращи щанги, като е сменил гумените втулки на кормилната ос с полиуретанови части. Амортисьори Bilstein осигуряват комфортното возене и лекото управление. Всичко това е необходимо, за да даде поне малко гъвкавост на Land Rover Defender, което, особено за по-късия Defender 90, е един амбициозен риск.
Интериор с много плюш и помпозност
Помислено е също така и за визията. Цялостен тунинг на каросерията, LED фарове и интегрирани допълнителни светлини в бронята, цялостно боядисване на автомобила и съставните му части, обаче новата радиаторна решетка с логото RS издават мащаба на инвестицията.
Истинската драма е при стайлинга на интериора: тегелирана кожа с декоративни шевове, плюс кожено покритие за всички вътрешни части включително централната конзола, спортни седалки Recaro и спортен волан Momo – цялостният пакет би направил расовия роудстер с фина фигура. Първоначалното предназначение на Land Rover Defender е да преодолява неравни терени с яко катерене, което вероятно ще слезе доста назад в приоритетния списък на бъдещите собственици.
Който иска да притежава Ultimate RS-Defender, трябва да разполага най-малко със 119 000 евро, толкова е оценил преоборудването Urban Truck на късия Land Rover Defender 90. Ако вместо това искате да станете собственик на Land Rover Defender 110 с пет врати, то фактурата ще бъде за 125 000 евро.