Стратегията Reimagine ще доведе до смяна на автомобилите върху нова платформа EMA
Следващото поколение на Range Rover Evoque и Land Rover Discovery Sport ще преминат към новата електрическа архитектура на компанията и ще се предлагат само с хибридни и изцяло електрически задвижвания.
Като част от новия бизнес план на Jaguar Land Rover - Reimagine, Land Rover ще пусне шест електрически варианта на батериите през следващите пет години и ще използва само електрифицирани задвижващи агрегати от 2026 г. нататък - въпреки че това включва и хибридни системи. До 2030 г. Jaguar Land Rover се стреми 60% от глобалните си продажби да бъдат напълно електрически, 10% да бъдат plug-in хибриди и 30% да бъдат мек или стандартен хибрид. Целта е всички продажби в световен мащаб да бъдат автомобили с нулеви емисии до 2036 г.
Всички бъдещи модели на Land Rover ще преминат към една от двете нови платформи: смесената задвижваща модулна надлъжна архитектура (MLA) и ‘BEV native’ електрифицирана модулна архитектура (EMA). В презентация за инвеститори компанията разкри някои ранни технически подробности за тези платформи и кои автомобили ще бъдат построени на тях.
Платформата EMA ще бъде представена от 2024 г. и компанията потвърди, че ще бъде използвана за следващото поколение модели Range Rover Evoque и Discovery Sport. Това означава, че бъдещите версии на тези модели няма да се предлагат нито с двигатели с вътрешно горене, нито с меки хибридни форми.
Land Rover заяви, че платформата EMA ще бъде проектирана около EV батерията на пода, със „семпла“ структура на каросерията и равен под, за да бъде максимизирано пространството. Компанията заяви, че проектираните с JLR електрически задвижващи агрегати (EDU) ще бъдат съсредоточени върху 800V технология и ще предлагат ефективност от около 4-4,5 мили на кВт за електромобили, базирани на платформата EMA. Тя също така заяви, че нейните EDU ще бъдат „най-големия въртящ момент“ в класа.
Въпреки че платформата EMA е предназначена за електрически автомобили, тя може да бъде оборудвана с хибридни и плъгин хибридни системи, които ще използват „електрифицирани компактни двигатели с вътрешно горене с технология на икономибно изгаряне“.
Платформата MLA трябва да бъде въведена през 2022 или 2023 г. и ще се използва за модели, включително следващото поколение на Range Rover и Range Rover Sport. Описана като „гъвкава“ архитектура, тя ще приема меки хибриди, плъгин хибриди и напълно електрически задвижвания.
За отбелязване е, че презентацията за инвеститорите не посочва коя платформа ще използва следващото поколение на Velar, въпреки че вероятно ще бъде архитектурата EMA. Освен пускането на EV варианти на съществуващи модели, Land Rover ще пусне и електрическа табелка с имена през следващите пет години - и е възможно бъдещият Velar да бъде само EV, за да осигури по-голяма диференциация от Evoque.
Презентацията за инвеститорите също намекна отново за планираното разширяване на модела Defender в пълно „семейство модели“, с графика, показваща бъдещата гама нам одели на Land Rover, намекваща за два нови варианта. Те могат да включват пикап на Defender, за който компанията намекна по-рано.