За момента Land Rover Freelander 2 е най-високопроходимият компактен всъдеход. Благодарение на системата Terrain Response автомобилът е отлично съоръжен за движение през най-различни терени, при нужда дори през пясъчни дюни. Първи впечатления от модела.
Всъщност „компактен” не е особено точно определение в точно този случай, тъй като моделът е пораснал значително спрямо първото издание и се е ориентирал към по-горния клас. Екипиран със системата Terrain Response, вариантът TD4 S на започващият своите продажби от месец март Freelander се доказва като истински офроуд-талант. На разположение на клиентите е и още по-луксозна версия с рафинирано работещ редови шестцилиндров бензинов двигател.
Дългият едва 60 сантиметра 3,2-литров двигател от Volvo е разположен напречно пред предния мост на Freelander i6 S. Липсата на вибрации и плавната работа на този агрегат допадат неимоверно, но за съжаление той нито при ниски, нито при високи обороти не успява да осигури тягата, която се очаква от един „шестак” с 233 к. с. Съвсем другояче стоят нещата при 2,2-литровия дизел от Ford S-Max. Независимо че мощността му е само 160 к. с., четирицилиндровият двигател почти не дава индикации за недоволство от 1,8-те тона собствено тегло на Freelander. След направените от Land Rover модификации Common-Rail-двигателят (серийно снабден с филтър за сажди) работи почти без турбодупка и при офроуд-изпитания дори позволява да щадите съединителя като на карате без да подавате газ.По този начин е почти невъзможно да се появят протести срещу липсата на понижаващ режим на трансмисията – Freelander се справя с препятствията достатъчно добре дори без наличието на тази полезна по принцип функция. Системата Terrain Response, обединяваща командването на софтуера за управление на двигателя, настройката на дроселовата клапа, тракшън-контрола, ABS-а, както и астистенциите за движение по наклон, е вероятно основният „виновник” за побрата проходимост на модела. Тя разполага с четири режима на работа: нормален, сняг/трева, кал и пясък.
Компактният всъдеход може да се похвали и с достатъчно динамично и комфортно поведение по асфалт – стабилността в завой е отлична, а окачването филтрира доста успешно дори най-грубите неравности. Максималната дълбочина на газене е 500 мм, ъглите на атака отпред и отзад са съответно 31 и 34 градуса, допустимият ъгъл на изкачване е 45 градуса. Разбира се, на Freelander му липсват неща като понижаващ режим и блокаж на диференциалите, за да бъде класически „корав” всъдеход. Сравнително елементарната система за двойно предаване работи на основата на електронно управляван Haldex-съединител.