Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Land Rover Freelander 2: Свободолюбивият

15.12.2006 18:12

За момента Land Rover Freelander 2 е най-високопроходимият компактен всъдеход. Благодарение на системата Terrain Response автомобилът е отлично съоръжен за движение през най-различни терени, при нужда дори през пясъчни дюни. Първи впечатления от модела.

Всъщност „компактен” не е особено точно определение в точно този случай, тъй като моделът е пораснал значително спрямо първото издание и се е ориентирал към по-горния клас. Екипиран със системата Terrain Response, вариантът TD4 S на започващият своите продажби от месец март Freelander се доказва като истински офроуд-талант. На разположение на клиентите е и още по-луксозна версия с рафинирано работещ редови шестцилиндров бензинов двигател.

Дългият едва 60 сантиметра 3,2-литров двигател от Volvo е разположен напречно пред предния мост на Freelander i6 S. Липсата на вибрации и плавната работа на този агрегат допадат неимоверно, но за съжаление той нито при ниски, нито при високи обороти не успява да осигури тягата, която се очаква от един „шестак” с 233 к. с. Съвсем другояче стоят нещата при 2,2-литровия дизел от Ford S-Max. Независимо че мощността му е само 160 к. с., четирицилиндровият двигател почти не дава индикации за недоволство от 1,8-те тона собствено тегло на Freelander. След направените от Land Rover модификации Common-Rail-двигателят (серийно снабден с филтър за сажди) работи почти без турбодупка и при офроуд-изпитания дори позволява да щадите съединителя като на карате без да подавате газ.

По този начин е почти невъзможно да се появят протести срещу липсата на понижаващ режим на трансмисията – Freelander се справя с препятствията достатъчно добре дори без наличието на тази полезна по принцип функция. Системата Terrain Response, обединяваща командването на софтуера за управление на двигателя, настройката на дроселовата клапа, тракшън-контрола, ABS-а, както и астистенциите за движение по наклон, е вероятно основният „виновник” за побрата проходимост на модела. Тя разполага с четири режима на работа: нормален, сняг/трева, кал и пясък.

Компактният всъдеход може да се похвали и с достатъчно динамично и комфортно поведение по асфалт – стабилността в завой е отлична, а окачването филтрира доста успешно дори най-грубите неравности. Максималната дълбочина на газене е 500 мм, ъглите на атака отпред и отзад са съответно 31 и 34 градуса, допустимият ъгъл на изкачване е 45 градуса. Разбира се, на Freelander му липсват неща като понижаващ режим и блокаж на диференциалите, за да бъде класически „корав” всъдеход. Сравнително елементарната система за двойно предаване работи на основата на електронно управляван Haldex-съединител.

 

Коментари
comments powered by Disqus