Прочутата със своите високопроходими модели британска марка Land Rover пуска на пазара второто поколение на Freelander, чиито възможности за преодоляване на тежки терени се очаква да бъде доста по-сериозни, отколкото при предшественика.
“Възмъжаването” на Freelander се забелязва още по оформлението на каросерията, която сега изглежда по-внушителна и масивна отпреди. Едно от най-интересните нововъведения е познатата от Discovery характерна чупка на покрива, която визуално отделя пътническото от багажното пространство. Обемът на самия багажник достига до 1670 литра при сгъване на делимата в съотношение 60:40 задна седалка, с което регистрира 27 % увеличение спрямо предходния модел.
За задвижването
се грижат два познати вече двигателя. Първият е 3,2-литровият редови 6-цилиндров бензинов мотор от гамата на Volvo с 233 к. с., а вторият е 4-рицилиндров Common Rail-дизел на Ford с работен обем 2,2 л и стандартно вграден филтър за твърди частици. И все пак най-голямата гордост на участвалите в разработката на автомобила инженери си остава проходимостта на второто поколение Freelander – в това отношение моделът ще претендира за водеща позиция в своя клас. И не без основание, тъй като макар и в „олекотен” вариант, познатата от Discovery III и Range Rover Sport интегрална система за управление на силовия тракт и окачването Terrain Response се използва и при най-малкия модел от Солихъл.
Показатели като 210 мм клиренс
половин метър дълбочина на газене, 45 градуса максимален наклон на изкачване и 1750 кг максимално тегло на прикачения товар говорят сами за себе си – това са повече от сериозни предпоставки за отлични постижения извън пътя, независимо от липсата на понижаващ режим на трансмисията. В нормални условия перманентното задвижване на четирите колела на Freelander предава по-голямата част от въртящия момент към предните колела, но съотношението може да се променя в рамките на 150 милисекунди, а в екстремни ситуации до 100% от тягата могат да се насочат към задния мост. За това се грижи електронно управляваният хдравличен Haldex-съединител, следящ разликата в оборотите на предните и задните колела. Terrain Response предоставя възможност за ръчна промяна на някои от характеристиките на системите в автомобила наред с познатите вече основни режими, които се избират с посредством въртящия се прибор на централната конзола и обуславят реакциите и взаимодействието на системата за стабилност DTC, контролът на сцеплението ETC, асистентът при потегляне по наклон и антиблокиращата система ABS.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Land Rover