Единственият шанс на Ойт Танак да остане във WRC е, ако подпише с M-Sport
Hyundai и Toyota потвърдиха пилотските си линии за 2023 година. Слуховете, че Есапека Лапи и Крейг Брийн ще акостират при корейците, се оказаха верни, както и че на този етап Toyota ще запази и четиримата си пилоти.
След като ръководството на Hyundai освободи Оливер Солберг, а малко по-късно Ойт Танак подаде оставката си, корейците се нуждаеха от опитен състезател, който да получи пълна програма за 2023 година. Възможностите пред тях бяха три – Андреас Микелсен, Есапека Лапи и Хейдън Падън, който запази връзките си с корейския производител, въпреки че за последно кара за заводския отбор през 2018 година.
В крайна сметка изборът падна върху бившия пилот на Toyota Есапека Лапи, за когото това ще бъде първи пълен сезон от 2020 година насам. Той ще замени Ойт Танак, Тиери Нювил очаквано остава в отбора, а третият автомобил ще бъде поверен на дългогодишния пилот на корейците Дани Сордо и на освободения от M-Sport Крейг Брийн. Вчера стана ясно, че ирландецът няма да изпълни двугодишния си договор в M-Sport, което му даде възможност да се върне в Hyundai, където прекара три сезона между 2019 и 2021 година.
???? Four crews, three cars for our 2023 WRC line-up.@thierryneuville and @EsapekkaLappi will contest all rounds in the Hyundai i20 N Rally1. @DaniSordo and @Craig_Breen will share a third car.
— hmsgofficial (@HMSGOfficial) November 18, 2022
Read more: https://t.co/zR4DLhTomm#HMSGOfficial | #WRC pic.twitter.com/GV2TYL1zyW
Toyota също потвърди пилотската си линия днес, като съобщението на японците дойде малко преди Hyundai да потвърди избора си за 2023 година. И там изненади по-скоро няма. Кале Рованпера и Елфин Еванс продължават с пълна програма, а третият автомобил ще си поделят осемкратният рали шампион Себастиан Ожие и Такамото Катсута, който тази година караше за Toyota Gazoo Racing WRT NG.
При подобно развитие на пазара на пилоти единственият шанс за Ойт Танак да продължи кариерата си във WRC е, ако подпише с M-Sport. При отсъствието на Брийн британците се нуждаят от титуляр с опит, като вариатните са Танак или Микелсен. Гъс Грийнсмит със сигурност ще остане в екипа от Кумбрия заради финансирането, което осигурява, а Оливер Солберг вероятно ще получи частична програма, спонсорирана от Monster. Шансовете пред Адриан Фурмо да остане в отбора са по-скоро минимални след множеството грешки през настоящия сезон.
Introducing our line-up for 2023! ????@TakamotoKatsuta and @AaronJ_CoDriver earn promotion to the TGR WRT roster, sharing the car of @SebOgier and @vinzzlandais while continuing to drive the full #WRC season. ????
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) November 18, 2022
Read more: https://t.co/DNtrq7njhW#ToyotaGAZOORacing #GRYaris pic.twitter.com/JbLz8Ab9Py