Рали Финландия бе едва четвърти старт за пилота на Toyota с WRC автомобил
Двамата съотборници в екипа на Toyota Яри-Мати Латвала и Есапека Лапи водеха жестока битка в петък за първото място, като в края на деня Лапи имаше аванс от 4,4 секунди.
Отговорът на Латвала не закъсня. Четирите етапни победи на финландеца при сутрешните минавания в събота му върнаха лидерската позиция, а петата поредна му отреди аванс от 8,5 секунди. И тогава малшансът отново застигна Латвала. В средата на „Онинпоя 2” неговата Toyota Yaris WRC спря заради срив в електрониката също както в „Полша” в началото на месеца.
Проблемите на Латвала оставиха Лапи необезпокояван в челото и му дадоха прекрасен шанс да спечели първата си победа във WRC. И той го направи! Въпреки огромното напрежение и проблемите със задна лява гума в предпоследната отсечка, финландецът изведе Toyota на върха в домашното си състезание.
Базираният във Финландия тим на Toyota вървеше към двойна победа дори и след отпадането на Латвала. Юхо Ханинен пое щафетата и излезе втори пред сънародника си Теему Сунинен (Ford Fiesta RS WRC) в битката за второто място. Двамата бяха с идентичен резултат, като само на две секунди зад тях бе Елфин Еванс (DMACK M-Sport).
Във втория неделен етап Ханинен се смъкна от второ на четвърто място, но в третия отново мина пред двамата си съперници, след като Тему Сунинен се завъртя. Финалният „пауърстейдж” трябваше да определи кой ще се качи на подиума, като разликата между Ханинен и Еванс бе само девет десети в полза на финландеца. След последната отсечка три десети разделяха двамата, но този път Еванс имаше предимство и се пребори за второто място.
Сунинен остана без броня на финала и въпреки това завърши четвърти, следван от Крейг Брийн, който отново бе най-предно класиралият се пилот на Citroen. Съотборникът му Крис Мийк, който се върна в заводския тим на французите, удари камък в петък и спука гума в събота, което го изпрати осми на финала. За третия пилот на Citroen Халид Ал-Касими остана шестнайсетото място.
Рали „Финландия” донесе първото отпадане на настоящия шампион Себастиен Ожие. Пилотът на M-Sport катастрофира още в петък и не рестартира в събота, след като лекарите забраниха на навигатора му Жулиен Инграсиа да се състезава през следващите две седмици заради мозъчно сътресение.
Това бе прекрасен подарък за Тиери Нювил (Hyundai), но той можеше да се възползва далеч по-добре от него. Белгиецът завърши едва шести, след като така и не влезе в ритъм през цялото състезание. Към спечелените осем точки той добави три от „пауърстейджа” и оглави класирането в шампионата, като двамата с Ожие имат еднакъв актив.
От Танак (M-Sport) спука гума в събота и завърши седми, но естонецът взе максимума от „пауърстейджа”. Челната десетка допълниха Мийк, Дани Сордо (Hyundai) и Мадс Йостберг (Ford Fiesta RS WRC). Пълните резултати може да видите тук.
Следващият кръг във WRC ще ни пренесе на асфалта в Германия на 18 август.