Това е първа победа за Toyota във WRC след 1999 година
Ако някой е прогнозирал, че Toyota ще се върне във WRC и ще спечели още във второто си рали, то той едва ли е следил подготовката на Yaris WRC през изминалата година. Ръководеният от Томи Макинен екип във Финландия видимо изоставаше, подаваше единствено оскъдна информация към медиите за развитието на проекта и в последния момент показа готовия автомобил и бъдещите пилоти. И въпреки това Toyota спечели и то по убедителен начин.
Яри-Мати Латвала поведе още след суперспециалния етап в четвъртък вечер и водеше жестока битка с Тиери Нювил (Hyundai) по време на сутрешните минавания в петък. Белгиецът обаче взе надмощие до края на деня и се откъсна в челото.
В събота ситуацията бе коренно различна, защото Нювил и Hyundai видимо контролираха развитието на надпреварата. Или поне до последния етап за деня. Също като в Монте Карло голямата звезда на корейците допусна малка грешка, която обаче имаше огромни последици. Удар в бордюр разби окачването на неговия i20 WRC и Нювил отново изтърва на пръв поглед сигурна победа.
Отпадането на лидера даде първата позиция на Латвала, но От Танак (M-Sport) дишаше във врата му. В петък проблеми със скоростната кутия забавиха естонеца, но в събота три поредни етапни победи отново го върнаха в играта. 3,8 секунди разделяха двамата преди последните три етапа в неделя.
За съжаление очакваната зловеща битка между Латвала и Танак така и не се получи. Пилотът на Toyota бе напълно безкомпромисен в отварящите два неделни етапа, докато неговият съперник върна газта, за да не рискува пределно важното за M-Sport второ място. На финала финландецът спечели надпреварата с половин минута преднина и донесе първата победа на Toyota след рали „Китай” през 1999 година. Това е и първа победа за Латвала след рали „Мексико” миналия сезон, като финландецът я гарнира и с първо време във финалния „пауър стейдж”.
Световният шампион Себастиен Ожие (M-Sport) определено бе далеч от нивото, което показа в Монте Карло. Французинът губеше време в петък, когато отваряше етапите, а още в първия неделен етап се завъртя и изостана драстично спрямо Латвала и съотборника си Танак. На финала Ожие завърши трети и предаде лидерската позиция в шампионата на Латвала.
След отпадането на Нювил Дани Сордо бе единствената надежда на Hyundai, тъй като повреда в сервото забави драстично Хейдън Падън в събота сутрин. И испанецът се отблагодари с четвърта позиция на своя тим, въпреки че снегът е най-слабата му настилка.
При дебюта си зад волана на Citroen C3 WRC Крейг Брийн завърши пети, въпреки че на два пъти излетя от пътя в петък. Представянето на ирландеца обаче бе далеч по-добро от това на съотборниците му. Крис Мийк отново се бореше за подиума, но в събота затъна в снега след пилотска грешка и изгуби над осем минути. За Стефан Лефевр, който караше стария DS3 WRC, остана осмото място.
Спукана гума в петък прати Елфин Еванс (M-Sport DMACK) на шеста позиция пред Хейдън Падън, който компенсира проблемите от събота сутрин и прогресира от десето до седмо място. Зад осмия Лефевр челната десетка допълниха победителя във WRC 2 Понтус Тидеман (Skoda Fabia R5) и Теему Сунинен (Ford Fiesta R5).
За съжаление дебютното състезание на Мадс Йостберг с автомобил от новата генерация се оказа твърде проблемно. Първо повреда в скоростната кутия на новия Ford Fiesta RS WRC му коства 50 секунди наказание, а впоследствие задното крило на автомобила му се откъсна и той бе принуден да спре. Подобна бе и съдбата на Юхо Ханинен (Toyota), който удари дърво още в петък и за втори пореден път се провали след пилотска грешка. Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.
Следващият старт във WRC е рали "Мексико" след месец.