Оригиналното бъги е в производство от 1964 до 1971 г. (сглобени са около 6000 единици)
Създателят на плажното бъги Meyers Manx - 94-годишният американски инженер Брус Майерс и съпругата му Вини Майерс, са продали бизнеса си на американската инвестиционна фирма Trousdale Ventures, която възнамерява да възроди световноизвестната марка. Президентът на Trousdale Ventures Филип Сарофим заяви, че новата компания обединява международен екип на мечтите от страстни и креативни хора, за да продължи наследството на Meyers Manx за "забавление, свобода и изразяване", съобщава Auto Classics. След като напуснаха бизнеса, Брус и Вини ще влязат в ролята на посланици на марката.
Оригиналният Meyers Manx е в производство от 1964 до 1971 г. (сглобени са около шест хиляди единици), както и в лимитиранси серии през 2000-2012 г., в оригиналната и няколко подобрени версии. Втората част от името на модела е дадена в чест на Manx - котка, порода с къса опашка и мускулесто широко тяло.
Оригиналният Meyers Manx е построен върху късо шаси на класическия Volkswagen Beetle. Бъгито е произведено от Bruce B. F. Meyers & Co. През 2000 г., след гигантска пауза, Брус създава фирмата наследник, Meyers Manx, Inc., възстановявайки в много ограничен брой сглобяването както на класическия Manx, така и създавайки нови вариации (Manxter 2 + 2, Manxter DualSport), базирани на стария Beetle (с няколко модификации на шасито).
Сега производителят ще нарича Meyers Manx- LLC. Фрийман Томас, който има четиридесет години опит в автомобилната индустрия, е назначен за главен изпълнителен директор на фирмата. Например, веднъж той оглавяваше Pacifica Advance Product Design Center, студио на Chrysler, което беше затворено преди 12 години. Работил е и във Ford, Volkswagen и Audi. Фрийман Томас е съавтор на New Beetle 1997 и Audi TT 1998 г.
Брус Майерс каза в Ню Йорк миналата година: „Нови електрически превозни средства като ID. Buggy Concept е доказателство, че духът и ентусиазмът, които някога са тласкали създаването на неговия Manx през 60-те години, са вечни. “
Новата компания планира няколко модела. По-конкретно, това отново ще бъдат мистериозни автомобили върху шаси на VW със задно задвижване, но с някаква форма на електрификация. Рано е да се каже какво ще се случи накрая. Известно е само, че американците искат да разработят модели, като техния родоначалник, относително прости и достъпни, но в същото време по-безопасни. Можете, разбира се, да мечтаете за електрическа MEB платформа, като концепта ID. Buggy Concept. В крайна сметка немците казаха, че са готови да я продадат . Но изглежда, че възроденият Meyers Manx ще получи нещо различно - да речем, хибрид.