Три големи автомобилни премиери направи автомобилният гигант по в Женева 2018
Концептуалният GP Supra Racing дебютира, като съживявайки името и духа на най-известния модел в знаменитото спортно наследство на Toyota и демонстрира ангажимента на компанията да върне Supra обратно на пазара.
Името Supra говори за силата, производителността и прецизността на управление, които определяха световните стандарти в автомобилната индустрия за четвърт век. Като чистокръвен спортен автомобил, Toyota Supra изгради репутацията си на страховит съперник на пътя, а също и сигурен победител на пистата, доминиращ в японската серия GT и печелещ любовта на хиляди фенове. GR Supra Racing Concept има конфигурация с предно разположение на двигателя и задвижване на задните колела и използва конструкцията от съвременни леки материали.
Концептуалният състезателен автомобил има драматичен дизайн на каросерията, който включва голямо задно крило.
Toyota Supra все още се радва на статуса си на знаменитост сред любителите на спортни автомобили, 16 години след последното ú производство. Известността ú е подпомогната от успеха ú като популярен модел в серията видеоигри на Gran Turismo® и като основна кола в първия филм от поредицата The Fast and The Furious.
Името Supra за пръв път се появява през 1978 г. като по-голяма и по-мощна версия на второто поколение Celica, преди да се превърне в успешен модел сам по себе си.
Известна като A40, оригиналната Supra е последвана от три поколения: A60 през 1981 г., A70 през 1986 г. и A80 през 1993 г.
С двигател, разположен отпред и задно задвижване спортният GT автомобил остава в производство до 2002 г., а с последното си поколение е най-мощният модел на Toyota произвеждан серийно.
Репутацията на Supra е подплътена от успехи в моторния спорт. По-специално, четвъртото поколение Supra, въведено през 1993 г., се превръща в доминираща сила в All-Japan GT състезанията - днешната серия Super GT - печели четири пъти класа GT500.
GP Supra Racing Concept
Компактен автомобил с две врати, GR Supra Racing Concept има конфигурация с предно разположение на двигателя и задвижване на задните колела и използва конструкцията от съвременни леки материали.
Създаден от TOYOTA GAZOO Racing, концептуалният автомобил напълно се вписва в концепцията "забавен за шофиране", както Toyota дефинира ангажимента си да прави все по-добри автомобили. Големият състезателен номер "90" на вратите му е справка за кодовото име на Supra и затвърждава завръщането на петото поколение Supra.
Нейното развитие е продължение на вярването на Kiichiro Toyoda, основател на автомобилната компания, че участието в моторния спорт излага автомобилите на предизвикателствата на производителността и издръжливостта, които могат да спомогнат за развитието на по-добри автомобили, като в същото време създават интерес и вълнение автомобилните фенове.
GR Supra Racing Concept ще бъде представена в новата версия на видео играта Gran Turismo Sport, която ще бъде на пазара през април 2018 г.
Дизайн, шаси, оборудване
Концептуалният състезателен автомобил има драматичен дизайн на каросерията, който включва голямо задно крило. Използван е здрав, но лек композитен материал за елементи като широките предни и задни брони, предния сплитер и задния дифузьор, страничните прагове, корпусите на огледалата за обратно виждане и задното крило. Капакът е изработен от същия материал и има вдлъбнати въздуховоди. Предното стъкло и страничните прозорци са изработени от пластмаса.
Шасито на автомобила е снабдено с понижено предно и задно окачване със стандартни компоненти. Състезателните колела на BBS са оборудвани със състезателни гуми Michelin. Спирачната система използва Brembo Racing сприрачни апарати и дискове и автомобила има състезателна изпускателна система.
Кабината е изцяло състезателна и е оборудвана със състезателно табло и седалка и предпазен колан за водача на OMP. Те също така доставят и волана, монтиран на състезателна колона и снабден със система за смяна на предавките. Вратите са облицовани с панели от въглеродни влакна, а таблото включва състезателен дисплей.
Изискванията за безопасност при състезания се покриват с клетка и пожарогасители, а горивните и спирачните линии, педалната кутия, станциите за зареждане на акумулатора и окабеляването са проектирани да отговарят на стандартите за състезания.
Auris и двойната хибридна стратегия
Третото поколение Auris, представено в Женева, разполага с по-динамичен екстериорен дизайн и с изцяло нов хибриден двигател с обем 2.0 литра, който се присъединява към серията двигатели, бележейки дебюта на двойната хибридна стратегия на Toyota.
По-дълъг и по-нисък от предшественика си, новият Auris има значително по-динамичен дизайн и по-забележителен фронтален стил.
Новата платформа на Auris TNGA гарантира по-приятно шофиране благодарение на центъра на тежестта, многопосочното задно окачване и по-твърдата корпусна обвивка чрез използване на стомана с висока якост като арматура в ключови области. Всичко това допринася за по-доброто управление и стабилност, без да се компрометира пътуването и комфорта.
Toyota Aygo 2018
Представеният фейслифт на AYGO запазва емблематичния 'X' отпред, който сега се превръща от двуизмерна графика в мощен триизмерен елемент. Отличителният нов фронтален дизайн включва преработени "keen look" предни светлини с интегрирани дневни светлини, които допълнително подчертават поразителния вид на AYGO.
Спечелилият множество награди 1,0-литров, 3-цилиндров, 12-клапанен, VVT-i двигател на Toyota вече отговаря на Euro 6.2. Той е преработен, съчетавайки идеално мощността и консумацията на гориво с подобрено предаване на въртящия момент при по-ниски обороти на двигателя за още по-приятно шофиране в градския трафик.
Предлагайки изключителна стойност, високото стандартно оборудване на x-play включва удобства като климатик и мултимедиен сензорен екран със 7-инчов цветен дисплей.
Новият високо оборудван x-clusiv се базира на спецификацията на стандартния x-play с отличителен двуцветен екстериор с възможни три основни цвята.
В допълнение, две специални нива на оборудване x-cite и x-trend ще обновяват AYGO гамата регулярно.