Изложбата е част от програмата на Седмицата на автомобилите в Монтерей
Legends of the Autobahn е изцяло за германски класически автомобили – те се събират близо до Пебъл Бийч по време на Седмицата на автомобилите в Монтерей.
От многобройните събития на Monterey Car Week повечето струват пари – много пари. Един от малкото акценти, които са напълно безплатни за посещаване, е Legends of the Autobahn. Ясно е за какво става дума: там собствениците на германски автомобили показват своите подвижни съкровища – предимно класика. BMW и Mercedes са много добре представени, Audi е малко по-рядко – а Porsche се сбогува с това събитие преди години и прави собствено шоу. Все пак едно Porsche стигна до „легендите на аутобана“ на зелените поляни на Pacific Grove Golf Links. 911 Cabrio обаче е дълъг само около половин метър и в него има куче – запаленият по колите четириног приятел оставя господаря си да го бута с удоволствие по зеленината.
Audi са много редки, а BMW – широко разпространени
Най-отпред са Audi 100 и Audi 80 – като болиди от състезателната серия IMSA. Такива автомобили в Европа практически няма. В допълнение два сравнително нови модела изненадват във входната зона на шоуто – Mercedes-AMG GTS и Mercedes SLR. Но колкото по-дълбоко потъва посетителят в редиците на германската класика, толкова повече забравя новите автомобили. BMW 2800 CS трябва да е било изключително популярно в САЩ в началото на 70-те години на миналия век – и ако съдим по състоянието на повечето от показаните екземпляри, все още е такова и днес. Разбира се, има и няколко BMW Z8, но от Z3 Coupé е пристигнал само един екземпляр – макар и като M-вариант. BMW 2000 радва посетителите, защото също е в добро състояние и очевидно е доста рядко. В отлична кондиция е и BMW 2000 Touring.
Дизелов Mercedes за Америка
Собствениците на Мерцедес докараха между другото и Mercedes 300 CD от 1981 г. Купето от серията W 123 се предлагаше само в САЩ с дизелов двигател. Притежателят на 300 CD обаче е сменил монтираните в моделите за САЩ фарове sealed beam, с по-висококачествените европейски фарове – преобразуване, което е често срещано в САЩ при класическите модели на Mercedes. Друг ентусиаст е паркирал на поляната светложълт 300 D турбодизелов седан – този W 123 също се е предлагал само в САЩ. В Германия се продаваше само Т-моделът с турбодизел, който тогава беше много скъп. Все още силно впечатление прави Mercedes S 500 Coupé от серията W 140 – също стигнал до Монтерей в много добро състояние.
Audi S4, тунингован като RS4
Сред моделите на Audi грабва окото ногаро син S4 Avant от 2001 г. Собственикът му разпалено пита посетителите дали да разкаже нещо за колата си. И има какво да сподели: Акцентите на джантите BBS са индивидуално съобразени с цвета на автомобила. Освен това е тунинговал автомобила до голяма степен в посока към RS4. Нов турбокомпресор, нов съединител, нова изпускателна уредба и предни спирачки от Porsche Macan са само част от промените. Човекът не иска да продава автомобила си, а само да го покаже – както повечето хора тук.
Текст и снимки: Грегор Хебермел