Увеличение с 4,3 процента спрямо същия период на предходната година
С 1 125 397 новорегистрирани леки автомобила през февруари 2018, европейският автомобилен пазар отбеляза ръст с 4,3% в сравнение с предходната година. Положителните данни от февруари се дължат на ръста на познатите марки. Само Великобритания е в сянката на Брекзит, вече за единадесети пореден месец е с отрицателен резултат. С 80 805 нови регистрации, това прави с 2,8% по-малко в сравнение с предходната година. Италианският пазар също бележи спад. Тук 181 734 нови регистрации показват минус от 1,4%. За разлика от това други европейски пазари бележат ръст, като Германия (261,749 нови регистрации / + 7,4%), Франция (168,893 / + 4,3%) и Испания (10,474 / + 13,0%).
Peugeot е третата сила на пазара
От гледна точка на пазарно лидерство през февруари 2018, резултатите водят към концерна Volkswagen с неговия пазарен дял от 24,2%. Най-силната единична марка е VW с 10,9%. Renault са втори, като реализират пазарен дял от 7,1%. Третата сила е Peugeot с пазарен дял от 6,9%. Като групата PSA (Peugeot, Citroën и Opel) сега реализира пазарен дял от 17,2%, което я прави най-силният конкурент на концерна VW.
Следват Ford (6,6%), Opel (5,7%), Fiat (5,3%), Mercedes и Audi съответно с 5,0%, Skoda (4,8%) и BMW (4,7%). ). Toyota показа пазарен дял от 4,4% през февруари, следвана от Citroën с 4,3%. Dacia е с 3,6%, Hyundai и Nissan с 3,3%. С пазарен дял от 3,2% Kia се нарежда преди Seat с 3,0%.