Между 1 януари и края на март марката достави 2771 автомобила по целия свят
Производителят от Маранело обяви резултатите си за първото тримесечие на 2021 г. и потвърди отлагането на първоначалните си цели с една година поради пандемията Covid-19.
Подобно на всички световни производители на автомобили, Ferrari е засегнат от пандемията Covid-19 и неговите продажби спаднаха с 10% в края на фискалната 2020 г., като 9119 автомобила бяха доставени по целия свят, срещу 10 131 автомобила през 2019 г.
Италианският производител, който планираше да отчете оборот от 4,3 милиарда евро през 2021 г., следователно отложи тази първоначална цел с една година, обясни президентът му Джон Елкан по повод обявяването на тези резултати от 2021 г.
Между 1 януари и края на март Ferrari достави 2771 автомобила по целия свят, което е малко по-високо от записаното през същия период през 2020 г. (+ 1,2%). Печалбата преди лихвите, данъците и , амортизацията е 376 млн. евро, което е увеличение от 18,6% в сравнение с първото тримесечие на 2020 г. (317 млн. евро).
Резултатите по модели показват, че Ferrari F8 и 812 GTS (сега сменен от 812 Competizione) до голяма степен са допринесли за добрите резултати на марката, докато моделите Roma и SF90 Stradale са във фаза на стартиране. Фамилиите 488 Pista иt Portofino от своя страна напуснаха портфолиото на производителя. Продажбите на неговите модели с V8 са се увеличили с + 8,1% в сравнение с първото тримесечие на 2020 г. Моделите, задвижвани от V12, от друга страна, показват явен спад в продажбите си до - 19,6%.
От географска гледна точка, накрая, зоната EMEA (включително Европа) отчете резултати с 3,8%, тези от зоната Америка останаха стабилни, докато продажбите на зоната, включително Китай, Хонг Конг и Тайван, нараснаха с 424,3% благодарение на появата на нови модели и ласкателно сравнение с резултата от 2020 г.